tirsdag 18. desember 2012

Bok - en førjulsgave til meg selv

I fjor kjøpte jeg meg to strikkebøker istedet for julemagasiner, og jeg har aldri angret på det. Må innrømme at jeg ikke har strikket noe fra noe av bøkene ennå, men en dag får jeg sikker tid . . . De er uansett noe å ta vare på i motsetning til magasinene. 
I går var jeg ute for å handle litt til jul, og kom hjem med denne boka til meg selv: 
Jeg vet at det har vært en del debatt rundt denne boka, blant annet er den kritisert for å være "en salig røre" av mange mønstre og ikke tro mot de originale selbuvottene. Er du interessert,  kan du lese mere om det her . Uansett hva man kaller dem, er det mange fine mønster her og en sann inspirasjon og glede og bare bla i boka. Votter er det verste jeg vet å strikke, men kanskje jeg blir inspirert til å gjøre det allikevel nå?
*****

 Ha det godt alle sammen!
Stor førjuls-klem fra meg :)



7 kommentarer:

  1. Gratulerer! Fin førjulsgave til deg selv. Og du fortjener den så absolutt om det bare er for å bla i den. Jeg orker ikke å høre på all kritikken mot nye variasjoner av mønstre. Det er akkurat som med bunader. Det utvikler seg hele tida, og det er på den måten verden går framover. Mener jeg.

    Jeg har vært hos frisøren, og nå koser jeg med en kaffekopp og en heimelaga karamell. Oppskrift på VG-nett. Knallgode!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Førjulsgaver til en selv er digg :0)) Elsker ikke vottestrikk jeg heller, men lurer på å melde meg på vottealong (igjen) på Projo.

    SvarSlett
  3. Förjulsgaver til seg selv er de beste. Den boken ser inspirerande ut, mönstren kan man jo använda på så mye annet ocgså, men selv liker jeg å strikke votter, og julemagasinerogså.. og bøker. Jeg sendte nettopp en nett bestilling jeg og så jeg vet at nissen treffer riktig :)

    SvarSlett
  4. Denne har jeg lyst på også! På tilbud på Obs! Til kr 149,- Gleder meg til å prøve mønster.

    SvarSlett
  5. Så utrolig mye fint du lager!
    Har lagt meg til som følger av bloggen din, gleder meg til å lese mer! :)

    SvarSlett
  6. Jeg har også denne boka. Unte meg den for noen år tilbake. Masse fine mønstre, og jeg synes mønstrene er helt topp. (og tro nok.. er den ikke laget utifra en hel haug med gamle votter hos en samler eller noe sånt da? eller tenker jeg på en annen bok, kanskje?)

    SvarSlett
  7. Eg er einig med deg i at det er kjekt med bøker. Eg har begge vottebøkene frå Samlaget, og er glad eg begynte med den andre. Bøkene i denne boka krev at ein har litt erfaring, mellom anna skal ein "berre" strikke vidare på votten bak tommelen. I fjor skreiv eg:
    http://solveigsiside.blogspot.no/2011/09/vott-med-roser.html
    Eg har strikka fleire av vottane. Lykke til!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!