tirsdag 16. mars 2010

Gurisjal


Dette sjalet kan hekles med det garnet du sjøl måtte ønske.

Husk bare at tykt garn bør ha lengre lmb -er enn tynt garn.

Garnforbruk: Litt vanskelig å si fordi det er avhengig av
hva slags garn du bruker, hvor mange meter det er på nøstet ,
garnets tykkelse og selvfølgelig hvor stort du vil ha det.

Jeg bruker ca. 4 nøster når jeg hekler i tynn alpakka, mer hvis jeg bruker tykkere garn.

  • Start med 7 lm som du tar smn til en ring.
  • Hekle så X 5 lm, 1 fm om ringen X i alt 3 ggr. SNU
  • 5 lm, 1fm i første lmb, 5 lm, 1fm i samme lmb, 5 lm, 1 fm i neste lmb, 5 lm, 1 fm i siste lmb SNU
  • Gjenta som andre omgang oppover, og husk å lage to nye lmb i første lmb på hver omg. = økningen på sjalet.
  • Fortsett slik til ønsket størrelse på sjalet.
  • Jeg pleier å lage ulike kanter rundt, så her er det bare å bruke fantasien!

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!