lørdag 8. januar 2011

Peru-lue

Jeg har lovet å legge ut denne oppskriften lue-oppskriften min. 
Som flere sikkert har fått med seg, er jeg veldig glad i Peruvian Highland Wool, og lagde oppskriften til dette garnet. Derfor kaller jeg den for Peru-lue


Jeg setter pris på at de som bruker oppskriften min, linker til bloggen min hvis dere viser fram lua deres. 


Peru-lue:
Størrelse: dame
Garn: 100 gr. Peruvian Highland Wool


Legg opp 88 m på en liten rundpinne nr. 4,5mm og str vr.bord 2 r + 2 vr ca 5 cm.
Bytt til pinner nr 5,5mm samtidig som du strikker mønsteret:
1. omg.: * 1 r, 3 vr * Gjenta *-* omg. ut
2. omg: 2 r * 1 vr, 3 r * Gjenta * - * til det er 2 m igjen av omg. Str 1 vr, 1 r.
Gjenta disse to omg. til arb. måler 20 cm (22 cm hvis du vil ha baggy-lue) Avslutt med en "2. omg."


Felling:

  • 1. omg:*1 r, 2 vr smn, 1 vr*  omg. ut
  • 2. omg:* 1 r, 2 vr *   omg. ut
  • 3. omg:* 1 r, 2 vr smn  omg. ut
  • 4. omg.*1r, 1 vr *  omg. ut
  • 5. og 6 omg: 2 r smn  omg. ut
  • 7. omg: rett (fell 1 m for å justere maskeantallet) Kapp tråden
  • 8. omg: 2 r smn og trekk tråden gjennom m, gjentas omg ut

LYKKE TIL!

17 kommentarer:

  1. Flott lue som jeg muligens blir å prøve meg på :O)

    SvarSlett
  2. Der kom oppskrifta, tusen takk! :)
    Og så jeg som har peruvian på lager og alt, denne skal strikkes veldig snart :) Går vel ikke mer enn 2 nøster?
    Klem ♥

    SvarSlett
  3. Flott lue du har laget. :-)

    SvarSlett
  4. Kjempefin lue, den vil jeg nok prøve:)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for besøket og kommentar på bloggen min.
    Fin søndag
    Klem Tone

    SvarSlett
  6. Denne må nok prøves, kjempefin. Takk for oppskrift

    SvarSlett
  7. Så flotte luer du lager, så takk for oppskrift! Jeg har nesten ikke strikekt luer til dame, så kanskje det hadde vært noe:)
    Ha ei god uke og klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Så snilt av deg og dele oppskrifta!

    SvarSlett
  9. Så mange flotte luer du har laget, og tusen takk for mønster på denne lua . Får se om jeg strikker den engang, ha ei flott uke :0)

    SvarSlett
  10. Så flott lue!!! Må nok prøve det mønsteret en gang!!!

    SvarSlett
  11. Kjempefin lue.Takk for at du deler oppskriften :)

    SvarSlett
  12. Jättefin mössa! Tack för att du delar med dig av mönstret. Ha en trevlig helg!!!

    /Carina

    SvarSlett
  13. Så flott hue! Takk for oppskrift,- denne skal lagrast og nok strikkast.

    SvarSlett
  14. Kjempefin lue. Lurer på hvilken strikkefasthet dette garnet har ? Tenkte å strikke i et annet garn - har en del på lager :)

    SvarSlett
  15. Kjempeflott hue,takker så mye for mønster! Tinemor T

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!