torsdag 26. mai 2011

Sommerbaby...?

Egentlig trenger jeg en baby som jeg kan ta bilder av med de små luene jeg nå har strikket. Det blir liksom ikke helt det samme med kaffekruset snudd på hodet.... men i mangel av et tannløst lite sjarmtroll, får det gjøre nytten allikevel; 
Alle luene er strikket i kjemmet bomull og er mega-myke :)) Tror bestemt de skal passe 0-6 måneder, for de er veldig tøyelige..... ja, det var dette med den babyen jeg ikke har å måle på da....
Ellers så strikket jeg et nytt barneskjerf en dag vi var ute og kjørte bil. Hvis jeg bare er passasjer, er strikketøyet med, nemlig ;) Duger like bra om jeg sitter på med min kjære, eller om jeg øvelseskjører med Prinsen... 
Og det er vel heller ingen bombe at dette er strikket i Drops Nepal i fargen støvrosa..... 
Og det må jeg ikke glemme; jeg har fått flere nye følgere de siste dagene. Velkommen skal dere være, alle og enhver av dere ;)


Ha en fortreffelig kveld alle sammen, 
det er snart helg ;)


Til deg Birkus, og andre som måtte lure på oppskriften til Annie-skjerfet; jeg har laget oppskriften i to størrelser, og har nå lagt den ut for salg i butikken min ;))

8 kommentarer:

  1. Søte luer, og flott skjerf.
    Finnes det oppskrift på dette skjerfet, og hvor går det evt ann å kjøpe dette?

    SvarSlett
  2. Det ser så smått og sött ut att man nästan får lust på barnbarn.. En baby kommer nog vad tiden lider, som regel går generationer sin gång.
    Ha det fint :)

    SvarSlett
  3. Så søte luer og så mye fint du har laget i det siste!
    Jeg har også med strikketøy når jeg slipper å kjøre :)
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  4. Så herlig babyluer og skjerf , du får kjøpe deg en sånn babydukke, da jeg kanskje tror at du ikke skal ha egen baby , eller.... :O)

    SvarSlett
  5. Stemmer det, Bente! Dukke er nok tingen:) Ellers så må jeg vente på barnebarn, men det håper jeg jo at blir ei stund til ennå :))

    SvarSlett
  6. Hvor er de yndige de små huer til de små.
    Skøn farve på dit barnesjal

    SvarSlett
  7. Hehe.. Takk.
    Njah, trenger og trenger en bestemor, men skulle gjerne hatt en ^^
    For skal jeg inrømme en ting, så er det det at jeg ikke kan strikke flerfarget mønster. Den lille sparkebuksa med hjerter er det eneste jeg faktisk har prøvd meg på, og ikke hadde jeg tort å ta nærbildet av det.

    Og for en jente som drømmer om hjemmestrikket mariusgensere, senja lester, lusekofte, strikket bunad..etc så hadde det vært greit med en bestemor ^^ Desutten blir det vel litt mindre tid til strikkerier med en baby i hus.

    men jeg koser meg med å strikke det jeg kan :D

    Kjempesøte luer og skjerf forresten ;)

    SvarSlett
  8. Ja, er litt greit å kunne piffe opp arvet tøy. Og bare tøy generelt, da blir det noe ingen andre har.
    Tror nok det er mange knapper som aldri vil få se dagens lys nei..

    Tenkte kanskje jeg skulle prøve meg på en av smekkene dine en dag.. Har en del restebomullsgarn som jeg vil bruke opp :P

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!