torsdag 2. februar 2012

Blått til baby

Her en dag fikk jeg en koselig bestilling, hvis jeg kan kalle en bestilling for koselig. Det var en som trengte en visittgave fordi kameraten hans var blitt pappa til en gutt. Sa selvfølgelig ja med en gang, for det er alltid moro  å strikke til baby. Bestillingen lød på Bosnia-tøfler, gjerne med lyseblått. Og slik be de:  
Garn: Drops Karisma nr. 43 isblå og hvit. 
Pinner nr. 3,5
Jeg synes mønsteret i disse tøflene er veldig pent, og kom på at det hadde vært fint å ha votter i samme stilen som tøflene. 
Lagde meg en oppskrift som jeg synes ble brukbar. Og de ser slik  ut: 
Vottene  skal han få i tillegg, for det var jo ikke i bestillingen. Håper  både giveren og mottakeren blir fornøyd. 
Tror jeg har laget både tøflene og vottene ca. størrelse 6-9 mnd. Det har jeg gjort med hensikt, slik at settet kan vare fram til våren selv om  babyen vokser fort. 
*****
Det hører med til historien at jeg ikke er flink til å skrive størrelser på oppskriftene jeg bare lager til eget bruk. Og, siden jeg har hukommelse som en gullfisk eller noe der omkring, blir det litt prøving og feiling. Dette var det første paret.....

.....og da de var ferdige så jeg jo at de ble alt for store hvis planen var å bruke dem til babyen nå i vinter. I mangel av mere marineblått, ble det lyseblått og hvitt istedet. Og det var i grunnen vel så fint, tenker jeg. 
*****
Ha det fint alle sammen!
Stor klem:)

9 kommentarer:

  1. Utrolig fint sæt. Gætter på modtageren bliver fornøjet :-)

    SvarSlett
  2. Lyseblått og hvitt er jo nydelig sammen, min favoritt for tiden! :)

    De er så fine de tøflene, men har aldri dristet meg til å strikke de :)

    Ha ei flott helg
    Klem

    SvarSlett
  3. Tøflene ble kjempesøte:)
    Du har en flott blogg og lager mye fint. Legger meg som følger jeg:)
    Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  4. Så koselig visittgave! Synes de vottene ble så lubne og gode. Fikk så lyst til å prøve meg på dette, men får vel gjøre ferdig det jeg holder på med først. God helg til deg og dine!

    SvarSlett
  5. Så søte ting du har laget. Herlig!

    SvarSlett
  6. Helledussen, så søte de var, bade votter og tøfflene

    SvarSlett
  7. Kjempe fine! No må du berre hugse å skrive ned oppskrifta

    SvarSlett
  8. Hei hei.. Takk for kommentar på innlegget mitt om sammensying av mariusgenseren. Jeg har nå fått sydd den ferdig, og er egentlig meget så fornøy, dog det ble gjort noen feil. Men men, man lærer så lenge man lever. Og det var godt å få gjort det en gang, så vet jeg bedre hva som skal gjøres til neste gang :) Bildet av genseren helt ferdig skal jeg legge ut senere. Mangler fortsatt å strikke rundt halsen og sy i knapper. Men det kommer.
    Hadde store planer om å skrive takk tidligere, men siden Lilli har vært mye syk i det siste, har det ikke blitt tid :)

    Og men du an døtti for noen fine bosniatøfler ^^ Jeg har virkelig lagt min elsk på disse.. Og de vottene var jo bare helt perfekt til. Du er så flink. Blir du å legge ut oppskriften på vottene etter hvert? For de vil jeg gjerne ha til lille frøkna mi :D

    God fredag videre.

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fine ting, det mønsteret var fint!

      Slett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!