torsdag 12. april 2012

Baby-strikk i bomull

Smått og godt, eller rett og slett småferdig? 
Ting tar tid. Egentlig strikket jeg ganske mye i løpet av påskeuken, men hvor er det? Jo, det aller meste ligger i kurven og venter på montering....... Det er jo mye artigere å strikke noe nytt enn å gjøre ferdig det som ligger der i kurven..... Noen som kjenner seg igjen? 
Det lille jeg har fått ferdig er en liten lue: 
Og en til: 
Og en til .....
...... som skal være til en genseren jeg viste i forrige innlegg.
Alt dette er strikket i bomullsgarnet Petunia fra Rauma. Det er nydelige klare i dette garnet, men det er en pest og en plage både å strikke og hekle med. 
Heldigvis nærmer jeg meg slutten av nøstene mine nå, og det skal bli veldig lenge til neste gang.
*************
Ellers kan jeg fortelle at jeg har titta innom ebay , og jammen har jeg ikke kjøpt litt garn der også. Det er veldig spennende å se hva jeg får, for det er ikke alltid bildet viser fargen slik den er i virkeligheten. I tillegg skriver de for eksempel om et garn: "Wool Cashmere Silk Soft Baby yarn" Spørsmålet er da; er det ull + cashmere + silke eller er det ull i betydningen saueull + cashmere + silke eller er det en av de overnevnte alternativene men uten silke, bare ment som silkemykt garn? 
Jeg tenkte at det kanskje skulle bli letter når jeg fikk lest banderolen på garnet. Det første nøstet kom i går: 


Som dere skjønner ble jeg ikke stort klokere av denne.... Så hvis noen av dere kan kinesiske tegn er det bare å jodle ut til meg :-) Enn så lenge forholder jeg meg til at det er et mykt ullgarn som skal vaskes på 30 grader.... Og fargen er jo pen og det kostet nesten ingenting :-) Så alt i alt et godt kjøp, tror jeg.....

Ha det godt alle sammen! 

Stor klem :)

8 kommentarer:

  1. Hvor er de fine de små huer. Er det efter egen opskrift du har strikket dem eller???

    SvarSlett
  2. Joda, jeg kjenner meg godt igjen, det er mye morsommere å starte på noe nytt enn å gjøre ferdig, feste tråder og sy. Jeg har en festekurv og av og til tar jeg meg en festekveld:)
    Jeg kan dessverre ikke kinesisk så der kan jeg ikke hjelpe. Får håpe du blir fornøyd med garnet. Selv har jeg aldri handlet på ebay så det har jeg ingen erfaring med.

    SvarSlett
  3. Glemte bare å si at luene var flotte!

    SvarSlett
  4. Vel overstått påske!
    Så lekre luer du har laget. Og ja, kjenner meg igjen med trådfesting og montering. Ikke mye gøy,nei.
    Utrolig hvor mye lettere det er å få unna når det er snakk om større plagg. Sitter man og "småpusler" er det så utrolig lett å fortsette på neste arbeid så fort man er ferdig med en ting. "Skal bare"... passer vel perfekt her, og vips! så sitter man med en hel haug kjedelig og nesten uoverkommelig bunke i kurven.
    Får satse på noen godværsdager hvor man kan ta det med ut i solveggen og pusle med det.
    Ha en fortsatt fin dag.
    Liv

    SvarSlett
  5. Nydelige, små luer! Jeg har for lengst funnet ut at å montere/feste tråder går veldig fort når nål og saks er innen rekkevidde. Jeg liker også å få ting ferdig før jeg blogger, så det er en ekstra motivasjon.

    Ha en fin dag! Her skinner sola. Utrolig!

    SvarSlett
  6. Kjempe fine luer. Du er så flink ^^ Jeg er faktisk blitt litt flink til å montere ferdig arbeid med engang jeg har strikket de. Ellers så har jeg funnet ut at jeg aldri gjør de ferdige :P Bortsett fra å feste på knapper da, det er jeg lite flink til.

    Klem fra Linn

    SvarSlett
  7. Kjempeflotte luer! Og artig med nytt garn:)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!