tirsdag 2. oktober 2012

En liten Marius

I sommer da jeg besøkte fabrikkutsalget til Gjestal, kjøpte jeg mye fint garn. Blant annet mange nøster Superwash Sport i en nydelig plomme/lilla-farge som jeg ikke har sett dem ha hverken før eller senere. Mulig dette er en "feilfarge" siden den ble solgt billig hos dem, men jeg synes den er SÅ pen og angrer på at jeg ikke kjøpte flere nøster. . . Men, men det er det ingenting å gjøre med, avstandene er litt vel lange til å "stikke bort" og se om de har mer av det : -)
Jeg har foreløpig strikket en Marius-genser:
Noen fakta: 
Oppskrift: hentet fra heftet Klassikere, Tema 10 barn 2010, fra Sandnes Garn (I originaloppskriften er det brukt Sandnes Smart Superwash)
Garn: Gjestal Superwash Sport lilla , Gjestal Safir naturhvit (Ubleket) og Gjestal Safir grå 205
Pinner: 3,0 og  3,5 mm
Heldigvis har jeg igjen en del av dette garnet ennå, men vet ikke hva jeg skal strikke av det. Det ligger å venter på en gylden anledning : -)

*****

Ha det fint alle sammen!

Stor klem :)

8 kommentarer:

  1. Helt enig denne lilla fargen var nydelig, noen feil er gode :) Prøver å bli lei dette mønsteret men det går ikke :/

    SvarSlett
  2. Heilt nydeleg gensar ikkje mykje feil farge i mine auge.

    SvarSlett
  3. flott genser i nydelig farge.Ha en fin dag

    SvarSlett
  4. Her går det unna i rekordfart! Rekker ikke å kommentere ett innlegg før det neste er publisert. Lekker Marius! Nydelig farge etter min smak. Så søte babysokker på forrige innlegg!

    Ha en strålende tirsdagskveld!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  5. Flott genser - jeg blir liksom aldri lei mariusmønsteret. Og helt enig i at lillafargen er lekker - særlig sammen med grått!

    SvarSlett
  6. Nydelig farve! Heldige deg som har vært på fabrikkutsalget! Var der for nesten et år siden - og må ærlig innrømme at jeg gikk "amok" ;)

    Ha en strålende onsdag

    Klem nordfra

    SvarSlett
  7. Flotte fargar på mariusen.

    SvarSlett
  8. Hei,
    Kjempeflott gensar og fargen var som du seier nydelig!!!!!
    Ja, det er så typisk.....ein skulla kjøpt meir....kjenner meg igjen i den :))
    Du har så mykje fint i bloggen din og inspirerandes er den også.
    Her er mange idear eg kan tenke meg å prøve meg på. Skal snart bli bestemor for første gang og då må eg selvfølgelig strikke litt :)
    Legg meg til som følgar så eg får henge med i svingane.
    Takk for titten, eg kjem igjen :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!