fredag 30. november 2012

Luer og votter til baby

Nå er det bare en uke til jeg skal stå på julemesse, og dagene mine blir deretter; nemlig strikking nesten 24-7. Her er en liten smakebit på noe av det: 
Vottene er min egen oppskrift; Superenkle babyvotter uten tommel strikket med dobbel tråd babyull. 
Luene er hjerteluer strikket rundt. Jeg fant en oppskrift i bloggen Gros lille krok.  Denne oppskriften startet på størrelse 6 måneder, så jeg har laget mindre størrelser + at jeg har gjort en del andre endringer, blant annet fellingene oppover lua, avslutnings-fellingen og til sist har jeg heklet kant rundt og samtidig heklet snorer. Det er veldig lettvint å strikke rundt, for da slipper jeg jo å montere, men jeg liker faktisk fasongen på de andre hjerteluene "mine" bedre. . .
***
Det grå garnet er Babyull fra Stoff og Stil som jeg har fått av garnvennen min. Det er et nytt bekjentskap for meg, og det var veldig godt å strikke av, synes jeg. Gråfargen er litt melert og ga fine nyanser i den ferdige strikken. Det eneste jeg har å utsette på det er at det ikke er like mykt som annen babyull.
Det rosa settet er strikket i Lanett fra Sandnes. Dette garnet har en tendens til å dele seg, så jeg må være litt obs mens jeg strikker. Ellers blir de strikka produktene silkemyke, og det liker jeg : -)  
*****
Ønsker dere alle en fin advents-helg!
Stor klem fra meg :-)

3 kommentarer:

  1. Det er noe eget med søte babyting :))

    SvarSlett
  2. Det blir mye strikking før messer, men det er da så spennende å ha mange saker som kundene kan velge i. Jeg har strikka vottene dine til Sigurd, og de er kjempegode. Fine sett dette, så nå får vi håpe de går unna. Det er alltid et usikkerhetsmoment hva kundene vil ha.
    Lykke til i alle fall. Vi skal også være med på julemesse neste helg, men skal strikke ferdig julegavene før jeg lager flere messeting. Er straks i mål.

    Riktig god helg!

    Klem

    SvarSlett
  3. Er imponert over dere som produserer opp ting og tang til messene :) Disse bør gå "som hakka møkk" :)

    Gleder meg til å høre hvordan det går på messa for deg :)

    Klem nordfra

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!