mandag 10. juni 2013

Ribbestrikket ullbukse til barn

Jeg hadde lyst til å strikke en ullbukse i tynt garn, og siden jeg hadde en del Drops Fabel liggende, var valget lett. 
Jeg har brukt nr. 604, havutsikt som bunnfarge, og har striper i nr. 522, turkis/blå + nr.161, rosa drøm,  + en rosa nr. 911 (en farge som jeg dessverre tror har gått ut, siden den ikke lenger finnes på prislista
Jeg syens faktisk buksa ble tøff, jeg :)
Pinner: 3,5 mm
Størrelse: 6-8 år
Ofte er det kjedelig å strikke ullbukser, i hvert fall med så tynt garn, men denne var artig å strikke. Derfor er det allerede en ny en på pinnen. . . .
************

Ha det bra til neste gang! 

Stor klem fra meg :)

8 kommentarer:

  1. Den skal nok varme godt til vinteren :)

    SvarSlett
  2. Kjempetøff! Og det er jo bare SÅ mye morsommere å strikke fargerike striper ;)

    Fin mandagskveld til deg
    Klem

    SvarSlett
  3. Denne blir god under dressen til vinteren! Artig at den er fargerik, og ribbestrikka bukse kan brukes lenge.

    Ha ei fortsatt fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Kul bukse! Fabel er deilig garn - nærmest uslitelig. Og godt med tynne ullbukser under vintertøy!

    SvarSlett
  5. Ullbukse har herlig på seg klær... mener hyggelig.
    Fin arbeid du har gjørt:-)
    Ha en deilig uke fortsatt.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  6. Kjempekul! Dette ga meg tips til bukse til veslejenta til høsten. Jeg har også en del Fabel liggende, og tynne ribbebukser er helt supre i barnehagen.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!