onsdag 24. juli 2013

Sokker - ikke akkurat sommerstrikk

Ja, nå er det virkelig sommer, og jeg nyter sol og varme her i Kristiansand.
Sist uke hadde jeg Mannen på besøk og vi tilbrakte mange dager i strekk i Badelandet ved Dyreparken. Kjempefint sted :) 
Det var nok noen som vurderte å ringe den gule bilen da de så at jeg satt og strikket i varmen, men heldigvis gjorde ingen tanken til handling. 
Veldig fint med strikking for da kan jeg jo være sosial samtidig som jeg soler meg :) Etter et par dager hadde jeg strikket disse; 
Det er fortsatt innmari kjedelig å strikke to like sokker, 
bare så det er sagt ;) Derfor ble det en av hver, men allikevel i nær slekt. 
Sokkene er ca. størrelse 37 og er strikket i Sandnes Smart  på pinner nr. 3,5 mm. Dette er det første jeg strikker av garnet jeg kjøpte på Fretex nå i sommer, og det er første gang jeg bruker dette garnet. Jeg er litt usikker på om jeg i det hele tatt liker garnet. . .  synes det var litt "akryl"-følelse i det. Dessuten delte det seg veldig lett. Jeg er helt klart mer glad i ren ull og ikke det som er superwash-behandlet. 
*****
Velkommen til nye følgere! Kjempestas at dere vil følge meg :)
*****
Jeg jobber videre med det jeg ikke kan vise fram ennå. . . . og kanskje kommer det litt sommerstrikk igjen om ikke så lenge. 
Og for de som tror at jeg ikke er interessert i å lese bloggene deres lenger; dere kan ikke ta mer feil! Det er rett og slett tiden som ikke strekker til hos meg om dagen. Men jeg kommer helt sikkert sterkere tilbake :)
*****

Ha det bra og nyt sommerdagene!
Stor klem fra meg :)

6 kommentarer:

  1. Superflotte sokker :-) Hos mig er sokker både vinter OG sommer strik......elsker at strikke sokker :-)

    SvarSlett
  2. Artige sokker du har strikka! Enig med deg, det er koselig å kunne sitte med strikking eller hekling og nyte sommersola! Fortsatt god sommer! :-)

    SvarSlett
  3. Maybe you find the yarn not very great, the colours are wonderful!!! Have a lovely weekend.

    SvarSlett
  4. Jeg strikker også sokker i sommervarmen, enkleste bundingen jeg kan tenke meg. Disse var jo riktig morsomme!

    Så bare strikk i vei og la praten gå! Det blir høst og vinter og kaldt på beina før vi vet ordet av det.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  5. Så morsomt med to forskjellige sokker! De er jo et par likevel, så godt beslektet som bare det. :)
    Takk for god oppklaring av strikke-rundt-eller-ikke på bloggen min! Veldig logisk, egentlig...
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Heisann

    Har strikket et nytt par med Iina-sokker med oppskrift fra deg :)
    http://livetifjset.blogspot.no/2013/08/smaarbeider-til-sma-ftter.html

    Fortsatt fin sommer!

    KLÆM Guri

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!