fredag 9. september 2016

Veldig enkel lue ved navn Øydis

Noen ganger er det deilig å strikke noe helt enkelt, som krever minimalt av tankevirksomhet. Denne lua er et sånn. Kan anbefales i kombinasjon med en god krim på TV!



Lua heter forresten Øydis, et kvinnenavn brukt i norrøn tid. 
Den er strikket i gammelrosa Finull nr. 473.  
På denne lua dannes mønsteret av de "lange" maskene som går som stolper oppover. 



Denne andre lua er strikket i Kauni, farge EA. Jeg synes det er morsomt garn å strikke med innimellom. Det er lange fargeskift, og det liker jeg. Dessuten er det på tykkelse med Rauma Finull, så det går supert å kombinere de to garntypene. 
Mønsteret er å finne her, om det skulle være interessant :) 

*************
Ha det fint! 
Stor klem fra meg :)

2 kommentarer:

  1. Den lilla lua ble også fin! Bil-strikk og Tv-strikk må vi ha. Alt kan ikke kreve full konsentrasjon.

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så fine luer og kjekt med noe strikk uten for mye å passe på. Jeg har en del rester av både finull og Kauni liggende, kanskje jeg skulle lage noen med dem. Ønsker deg gode høstdager, nyt det fine været!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!