fredag 9. desember 2016

Brun lue strikket med plantefarget garn

Luer har alltid vært en av mine favoritter. De er raske å strikke og jeg trenger ikke mer enn en av hver. Derfor har det blitt mange av dem opp igjennom årene. 
Nå har jeg strikket en til med garn jeg har farget selv. 



Garnet i denne lua er Rauma Finull. Den mørkeste brune er farget med røsslyng som er beiset med potaske
Den lyse brune er farget med krapp og te og beiset med alun.


Jeg har veldig mye plantefarget garn liggende. Planen var å prøve å bruke opp garn istedet for å kjøpe så mye dette året. Men, så kom sommeren, og det ble grønt på trærne. Da måtte jeg til med farging igjen. Enden på visa var at jeg farget hele to og en halv kilo garn! Jada, så mye for de forsettene. Men jeg klarer ikke la være å farge, og da jeg har fått til fine farger har jeg ikke råd til å tømme ut kyper som kan brukes til flere farginger. Sånn er det bare. Lastenes sum er konstant, tenker jeg ;)  

*******
Ta vare på hverandre!
Stor klem !

2 kommentarer:

  1. Plantefarget garn er veldig fint. Nydelig lua har du strikkt.
    God tredje adventshelg. Hilsen sender Viola

    SvarSlett
  2. Så fin lua ble, og det plantefargede garnet ditt har ydelige farger.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!