onsdag 19. april 2017

Gamle minner, gammel genser og halvgammel kjerring

Dette er virkelig en genser som har levd lenge, hele 20 år i skapet! Moren min begynte å strikke denne genseren for 20 år siden. Så var jeg så heldig å bli gravid, og magen vokste i rekordfart. Så innen genseren var ferdig, ville jeg ikke bruke den av frykt for å vide den ut så mye at den ble ødelagt for alltid. 
Etter at Snupp ble født, gikk vekten min i feil retning, og genseren ble liggende der  i skapet. 
Nå, etter så mange år, passer genseren til meg igjen. (Den er faktisk litt stor! Yes! ) Genseren er den samme, men dama inni bærer tydelig preg av å ha blitt 20 år eldre.... 



Jeg liker genseren veldig godt, men fatter ikke at jeg valgte grønt og naturhvit den gangen. Jeg har jo aldri kledd grønt! Men nå når den endelig passer, skal jeg jammen meg bruke den allikevel.

Det er et gammelt mønster fra Dale garn. Jeg kunne tenke meg å strikke en til, men mønsteret har jeg ikke, og Dale garn kunne dessverre ikke hjelpe meg da jeg spurte. Så jeg får ta godt vare på den, så holder den kanskje i 20 år til :) 

Ha det bra folkens! Klem :) 

9 kommentarer:

  1. Skjønner ikke det med at du ikke kler grønt. Flott genser, og fargen er fin til deg! Denne må du bruke mye! Ikke alle som har en slik skatt i skapet.....
    Her går det i sokker for tida. Vi mangla herresokker på Stugu, og da var det bare å sette i gang. Kanskje ikke så spennende, men, men.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Jeg må give Ingunn ret. Flot trøje og indhold. I klæder hinanden og ser stadig friske ud, trods de + 20 år.
    Jeg rydder stadig op i strikkekurven + hækler en slumretæppe i zig-zag mønster.
    God weekend

    SvarSlett
  3. Det var ei nydeleg kofte, og eg syns fargen var fin :)

    SvarSlett
  4. Så nydelig den var! Jeg er en grønn person, elsker grønn!
    God helg til deg!

    SvarSlett
  5. Enig med dem som skriver at du kler grønt. I alle fall var denne nyansen fin til deg. Noen plagg har vært med oss så lenge at de nesten har blitt som venner. Satser på at dere holder sammen i 20 år til. :)

    SvarSlett
  6. Tenk så hyggelig å kunne ta frem et så godt minne. Nydelig genser og noe ikke alle har!

    SvarSlett
  7. Så veldig vakker... bra at vi har stor garderobe :-)))
    Super vakker dette klassisk mønsteret. Fargen er veldig flott.
    Ønsker masse glede med Kose-genser... og mimre.
    Bare vakker.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  8. Flott genser på flott dame! Så morsomt å kunne ta i bruk denne. Dere har holdt dere godt i 20 år både du og genseren :) Kos deg i finværet!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!