fredag 12. mai 2017

Min egen Aftur-genser nok en gang

Dette er en genser jeg forelsket meg i, fordi den har så god fasong. Men, siden jeg liker å sette mitt eget preg på det jeg strikker, ble det noen forandringer denne gangen også. 



Av en uforklarlig grunn kjøpte jeg en kilo av dette oransje garnet for en god stund siden. Så har det blitt liggende der. Tanken har hele tiden vært å bruke det til en genser til meg selv, men ting tar som kjent tid. Men nå er den endelig ferdig: 




Garn: Cascade 220, i fargene oransje, koksgrå, lys grå og burgunder. 
Pinner: 4,0 og 4,5 mm
Størrelse: XL
Jeg har strikket en slik genser i koksgrått tidligere. Den kan du se her. Koksgrå er en veldig snill farge når det gjelder å skjule litt mage, derfor synes jeg det var greit å gå opp en størrelse med et lysere garn. Jeg fulgte mønsteret til XL, men beholdt lengden på ermene for str. L. Lengden på denne genseren er originalt ganske kort, og jeg må ha en genser som går godt nedenfor bukselinningen, så jeg la på drøyt 10 cm på lengden.  


Genseren har allerede vært i bruk en stund, for som min beste venninne sier: "Oransje er en anvendelig farge"  
Jeg skjønner ikke dette her: jeg blir litt godmodig erta fordi jeg liker oransje...... Jeg gjemmer meg hvert fall ikke bort med den på ;) 

Ha det bra folkens!



5 kommentarer:

  1. Ihh hvor er den fin og frisk. Ville ønske jeg kunne lære at strikke de mønstre /rundborder, men hver gang jeg læser en opskrift igennem med det i, går der kuk i hjernecellerne på mig. Jeg er sikker på, at du ser flot ud i den nye trøje.

    SvarSlett
  2. Vakker mønster. Jeg liker å strikke rundborder. Kjempeflotte farger. Super er oransje :-)))
    Jeg ønsker god helg. Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Syns det var flotte fargar, og rundfelling er så fint :)

    SvarSlett
  4. Så flott genser og sprek farge! Jeg syns det er flott å bruke litt farger! Sier hun som stort sett bruker blått eller grått.......Jo, forresten jeg liker å bruke sterk turkis! Det mønsteret er veldig fint. Gode mai ønsker!

    SvarSlett
  5. Nydelige farger i genseren din! Fint strikka er den også! Kvalitet fra ende til annen.
    Nå skinner sola her etter en heller grå søndag så langt. Det frister til mer uteliv selv om vi har gått en bra tur i skogen allerede.

    Fortsatt god søndag!

    Klem

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!