mandag 6. juli 2020

Starfall

Denne genseren dukket opp nesten litt frem fra glemselen. Det er lenge siden jeg strikket den, men det har ikke vært noen anledninger for å bruke den. Jeg har så lett for å slenge på meg en av favorittgenserne mine om og om igjen. Det er sikkert noen som kjenner seg igjen i den?


Genseren heter Starfall og er designet av Jennifer Steingass. 
Garn: Cascade 220
Pinner: 4,0 og 4,5 mm
Farger: koksgrå, lys grå, lys blå og lys "julegrønn". Angrer litt på at jeg tok med den grønne, men det er litt sent nå.

Jeg synes ærlig talt at mønsteret var litt kronglete fordi det var oppgitt mange varianter av hver størrelse avhengig av garntype/tykkelse, om man ville ha den innsvingt osv. Sånt gidder jeg ikke å forholde meg til.



Jeg endte istedet opp med å bruke maskeantall fra en annen genser jeg har strikket i det samme garnet, og passet på å ha riktig maskeantall som gikk opp i mønsteret. 
Det var en artig genser å strikke, selv om jeg ikke er noe glad i å strikke med tre farger samtidig med så tykt garn. Men det funka greit.
Hvis jeg skulle  strikke en sånn genser til, ville jeg strikket den i mye tynnere garn. Det trur jeg hadde blitt mye finere. Men nå har jeg den jeg har, og det får være bra for nå. 

Mønsteret er å finne på Ravelry: https://www.ravelry.com/patterns/library/starfall


Ta vare på hverandre!


7 kommentarer:

  1. Jeg synes det var fin genser,likte fargene, men kan tenke meg at det kanskje er mer anvendelig i tynnere garn. Men så kaldt som det er nå om dagen kan det være godt med en tykk genser! Ønsker deg en god sommer!

    SvarSlett
  2. Syns det var ein flott gensar :) Godt med ein tjukk gensar til ekstra kalde dagar.

    SvarSlett
  3. Deilig genseren. Et veldig fint mønster. Jeg liker rundstrikke.
    Du kan alltid trenge en varm genser ... nå også på de kule sommerkveldene ... Jeg tror varmen vil komme tilbake snart.
    En veldig fin hilsen til deg. God sommer. Viola

    SvarSlett
  4. Hei, Guri!
    Du må bruke denne genseren! Den er knallfin! Men det er jo ofte slik at det blir den samme om og om igjen selv om skapeter fullt. Og bruker du den ikke, så selg den!
    Her har sommeren fløyet avgårde. Har vært mye på Uvdalsstugu, og vi har faktisk hatt god omsetning til tross for få utlendinger. Ellers håper jeg på noen flere sommerdager uten regn.

    Klem

    SvarSlett
  5. The ClipAir for snoring is a very soft, high quality little clip that is inserted in the nose to increase airflow.  It will:
    1. Improve quality of sleep by reducing or eliminate snoring sounds
    2. Improve your mood
    3. Improve the mood of your partner
    4. Prevent you from being sent to the couch by that same partner
    Now the exact solution has been found to get rid of this disease. ClipAir Nasal Dilator is one such device that can be easily fitted in the nose to get rid of snoring all night. There is no need to do any kind of surgery to apply it in the nose. This clip can be easily fitted to the nose. This clip is very soft and comfortable, by applying it, there will be no pain in your nose. Its price is also not much. you can buy ClipAir Nasal Dilator from our website as we are authorised dealer available in Canada & USA. If you or your partner has this type of disease, you can buy it from here
    snoring mouth gaurd
    how to stop snoring
    snoring nose clip
    anti snoring solution
    snoring remedies
    clip air nasal dilator
    nasal dilator
    anti snoring device
    snoring solutions

    SvarSlett
  6. Mitt navn er Lilian N. Dette er en veldig gledelig dag i livet mitt på grunn av hjelpen Dr.saguru har gitt meg ved å hjelpe meg med å få tilbake eksmannen min med hans magi og kjærlighetsform. Jeg var gift i 6 år, og det var så forferdelig fordi mannen min virkelig var utro mot meg og søkte skilsmisse, men da jeg kom over Dr.saguru e-post på internett om hvordan han har hjulpet så mange mennesker med å få tilbake eksen sin og hjelp til å fikse forholdet. og få folk til å være lykkelige i forholdet deres. Jeg forklarte situasjonen min til ham og søkte deretter hans hjelp, men til min overraskelse fortalte han meg at han vil hjelpe meg med saken min, og her feirer jeg nå fordi mannen min har forandret seg totalt for godt. Han vil alltid være hos meg og kan ikke gjøre noe uten min gave. Jeg nyter virkelig ekteskapet mitt, for en flott feiring. Jeg vil fortsette å vitne på internett fordi Dr.saguru virkelig er en trollformler. TRENGER DU HJELP, SÅ KONTAKT DOKTOR SAGURU NÅ VIA E-POST: drsagurusolutions@gmail.com eller whatsapp +2349037545183  Han er det eneste svaret på problemet ditt og får deg til å føle deg lykkelig i forholdet ditt. og er også perfekt i
    1 KJÆRLIGHETSSTAVELSE
    2 VINN EX TILBAKE
    3 FRUKT AV LIVMEREN
    4 STAVEKAMPANJE
    5 STAVEBESKYTTELSE
    6 FORRETNINGSSTAV
    7 GOD JOBB STEVELSE
    8 LOTTERISTANKE og RETSAKSSTAVELSE

    SvarSlett
  7. Jeg har funnet en guddommelig hjelper som er veldig ekte, ærlig og gjør det han sier han vil gjøre, det tok noen dager før trolldommen min kom frem i lyset og resultatene er fantastiske ... velsigne deg og Guds bevart deg trygg og frisk . Jeg fikk tilbake eksen min ved hjelp av Dr Ilekhojie. Hele mitt liv har jeg aldri sett noe sånt som dette, jeg føler meg veldig glad og tilfreds med at jeg tok den riktige avgjørelsen. Det er så ekte og mektig!! Whatsapp ham direkte +2348147400259). Hvis du vil ha ubetinget kjærlighet, må du gi deg selv fullstendig. Kjærlighet er en forpliktelse, ikke en følelse. Kjenn forskjellen. Forhold krever seriøst engasjement som de fleste ikke har. Ekteskap er enda vanskeligere, og de fleste er ikke i stand til å håndtere ansvaret for å være lojale, trofaste, engasjerte og hengivne til din ektefelle og livet ditt sammen fordi det er din prioritet og ingenting annet betyr noe. Ta kontakt med Dr Ilekhojie og finn løsninger på ekteskaps- eller forholdsproblemer E-post: gethelp05@gmail.com

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!