onsdag 30. september 2020

Genser, bukse og lue til baby

 Ja, baby er kanskje ikke det helt rette ordet når barnet er ett år, men det får så være. Jeg har i alle fall strikket et sett til babyen, som vil bli ett år nå utover høsten.  


Her godt tilbakelent i sofaen, mangler bare babyen. 
Jeg synes denne genseren er så søt, at jeg bare måtte strikke den. 
Det er en oppskrift fra Dale garn, og desigeren er Kari Haugen. Jeg har strikket mange modeller som hun har laget, og de oppskriftene  pleier alltid å være nøyaktige og gode. Og denne var ikke noe unntak.
Buksa er helt enkel i glattstrikk, og er også et mønster fra samme hånd.


Raglanfelling er veldig greit for alle og spesielt for små barn, for da slipper de "klumper" rundt ermene når de har på yttertøy.  
Jeg angrer på at jeg ikke strikket raglanfellingene slik jeg selv pleier, men strikket helt etter mønsteret. Jeg pleier å strikke 2 rett sammen på alle fellingene i stedet for å strikke høyre- og venstrevendte fellinger. Smak og behag, men jeg skal strikke på "min måte" neste gang. Det blir jevnere og penere når jeg strikker. 




Genseren er litt høyere bak enn foran. Den har fått en liten knapp av koksskall. 


Lua heter LøvHjerteKyse. Design fra lillemiriam
Det var ei veldig god og nøyaktig oppskrift. Oppskrifter derfra gir mersmak!
Alle plaggene er størrelse ett år og strikket av Pure Merino fra House of Yarn. Jeg brukte til sammen ca. 9 nøster til alt sammen. 
Pinner nr. 3,0 og 2,5 på vrangbordene. 

Det er veldig artig å strikke smått, og jeg må passe på så lenge jeg nå har to små å strikke til. 

Ta vare på hverandre!

26 kommentarer:

  1. wie süss ist das geworden das ganze Set
    schönen Abend
    LG Herta

    SvarSlett
  2. Det var eit veldig fint sett i flotte fargar :) Blir godt å ha framover.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Det er hyggelig å høre

      Slett
  3. Så delikat og nydelig det settet var.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Det var hyggelig sagt.

      Slett
  4. The blogs you have produced are really the true voice of the city of knowledge. Please keep it up and make it necessary to produce one blog on the daily basis. I promise to come again and soothe the thirst of my knowledge.
    wordpress
    blogspot
    youtube
    បាការ៉ាត់អនឡាញ

    SvarSlett
  5. "Thank you for nice information
    Please visit our website unimuda and uhamka . . . . . . . . . . . . . . . .

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  9. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. 72344876d8ce8d59cf0754bb912adb3e
    website kurma
    website kurma
    numara onay

    SvarSlett
  10. Thank you for your explanation, very good content. 2b9c278863584e7e96b2e0a1c021730e
    altın dedektörü

    SvarSlett
  11. Thanks for your article. d4d886c9420ed8ad678145fee739b6f4
    evde iş imkanı

    SvarSlett
  12. Mitt navn er Lilian N. Dette er en veldig gledelig dag i livet mitt på grunn av hjelpen Dr.saguru har gitt meg ved å hjelpe meg med å få tilbake eksmannen min med hans magi og kjærlighetsform. Jeg var gift i 6 år, og det var så forferdelig fordi mannen min virkelig var utro mot meg og søkte skilsmisse, men da jeg kom over Dr.saguru e-post på internett om hvordan han har hjulpet så mange mennesker med å få tilbake eksen sin og hjelp til å fikse forholdet. og få folk til å være lykkelige i forholdet deres. Jeg forklarte situasjonen min til ham og søkte deretter hans hjelp, men til min overraskelse fortalte han meg at han vil hjelpe meg med saken min, og her feirer jeg nå fordi mannen min har forandret seg totalt for godt. Han vil alltid være hos meg og kan ikke gjøre noe uten min gave. Jeg nyter virkelig ekteskapet mitt, for en flott feiring. Jeg vil fortsette å vitne på internett fordi Dr.saguru virkelig er en trollformler. TRENGER DU HJELP, SÅ KONTAKT DOKTOR SAGURU NÅ VIA E-POST: drsagurusolutions@gmail.com eller whatsapp +2349037545183  Han er det eneste svaret på problemet ditt og får deg til å føle deg lykkelig i forholdet ditt. og er også perfekt i
    1 KJÆRLIGHETSSTAVELSE
    2 VINN EX TILBAKE
    3 FRUKT AV LIVMEREN
    4 STAVEKAMPANJE
    5 STAVEBESKYTTELSE
    6 FORRETNINGSSTAV
    7 GOD JOBB STEVELSE
    8 LOTTERISTANKE og RETSAKSSTAVELSE

    SvarSlett
  13. Nice post thank you Stacey

    SvarSlett
  14. In order to qualify for a driving license for a vehicle or motorbike, interested persons must make sure they can drive and have been driving for more than two years now. If you can’t drive you must have followed a supervised driving test.
    https://deutscherfhrerscheinn.com/eu-fuhrerschein-kaufen/

    SvarSlett
  15. Also buy driver's license in germany through this website. It is tested and trusted and one of the real providers.
    https://deutscherfhrerschein.com

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!