søndag 26. mai 2013

Klut eller brikke?

Det er alltid moro å lese andres blogger og finne inspirasjon. 
Som oftest liker jeg å lage mine egne mønster og oppskrifter, men enkelte ganger finner jeg noe jeg bare MÅ lage. Denne kluten er en slik "bare må prøve"-oppskrift;
Garn: Drops Paris, lys gul nr. 19
Pinner: 3,5mm
Det gikk med neste 50 gram fra lageret. 
Denne var både morsom og veldig enkel å strikke. Og den er litt stilig:) Kan jo brukes til brikke på bordet også, om man vil.  Siden Paris tydeligvis er et tykkere garn enn det som er beregnet i oppskriften, holdt det med 6 vifter istedet for 8 for at kluten skulle bli rund. Jeg komme tilbake med link til oppskriften, bare jeg finner den igjen. Her er oppskriften for de som har lyst til å lage maken :)
**********
Ha det fint alle sammen! 

Stor klem fra meg :)

4 kommentarer:

  1. Den ble kjempefin. Anderledes og dekorativ :)Noen ganger må man bare hente inn inspirasjon fra andre, folk er jo så kreative rundtomkring. Og noen ganger kan man trikse og mikse, det kan bli bra det også :)
    Ønsker deg en fin søndagskveld!
    Anette

    SvarSlett
  2. Så fin! Den ser jo litt komplisert ut for mine øyne da....
    Tror nesten jeg ville brukt den som brikke.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Fin brikke, passer både til pynt og nytte syns jeg :) Jeg strikket en i tynnere garn som jeg brukte som pynt på et syltetøyglass. Nå idag er den klut :0)) Ha en riktig fin uke!

    SvarSlett
  4. Jeg har også strikket noe lignende en gang. Artig å strikke, men jeg fant ikke helt ut om jeg skulle bruke den som klut eller brikke. Syntes den ble litt tykk til begge deler. Men den er veldig dekorativ!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!