fredag 1. desember 2017

Pias lue

Dette settet strikket jeg før sommeren en gang, men det har blitt liggende i skapet til nå. 



Settet er strikket i Sandnes tynn merinoull, med dobbel tråd. Det gikk med ca. 4-5 nøster, husker rett og slett ikke. 
Pinner: 4,0 mm
Oppskrift på lua, finnes i min Ravelry-butikk 
Fordi oppskriften er laget til et tynnere garn, har jeg brukt færre masker, og passet på at maskeantallet passet til mønsterrapporten. Jeg valgte å lage den mer "ettersittende" og ikke baggy. Siden jeg brukte dobbel tråd, ville lua bli for tung til baggy-fasongen. 
Halsen har jeg ikke mønster på. 

Nå er settet pakket ned og klar for sending til noen som trenger det i vinter. 

Ta vare på hverandre!


2 kommentarer:

  1. For eit flott sett, og så nydeleg mønster på hua. Vil tru det blir godt mottatt, og varma både hjarte og kropp :) Ynskjer deg ein fin første søndag i advent.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!