mandag 20. november 2017

Hei igjen!


Nå er det jammen lenge siden sist jeg hadde noe jeg skulle ha sagt her inne. Men, det betyr ikke at jeg har ligget på latsiden. Pinnene har gått flittig, og det ene nøste etter det andre er strikket opp. Større plass i skuffene mine har det blitt, og mange varme små plagg ligger ferdig. 
Votter strikket fram og tilbake, og sydd sammen i siden til slutt. 
Oppskrift: Drops Design (finner ikke igjen oppskriften, ellers skulle jeg lagt ut link)
Garn: Sandnes alpakka, ca. 100 gram
Pinner: ca. 4,0 tenker jeg, men husker dessverre ikke


Votter strikket av garn som jeg plantefarget selv i fjor sommer.  Alle fargene er fra bjørk + alun. De med grønt skjær er farget i jerngryte. 
Oppskrift: "Månetoppen - strikkeoppskrifter til blånisser og rødnisser" fra  Rauma Ullvarefabrikk  .  Jeg har "utvidet" oppskriften, slik at jeg har dame og herrestørrelse også. 
Garn: Rauma Finull, dobbel tråd, 100 gram til ett par. 
Pinner: 6,0mm
Sju par ble det til sammen, og dermed er garnlageret mitt 700 gram garn "lettere"

Et par Asta-votter (Min egen oppskrift)
Garn: Sandnes Fritidsgarn, 100 gram av bunnfargen, og ca. 25-30 fram av mønsterfargen. 
Pinner: 6,0mm

Disse er strikket etter samme oppskrift, men jeg har endret på mønsteret øverst. 
Samme garnmengde og pinner. 

Asta-votter med "vri" dette også. Her hadde jeg to nøster av bunnfargen, og noen rester av de to andre fargene. Til sammen ble det et par votter. 
Garn og pinner som over. 

 
Disse har samme mønster som over, men med bare to farger. Det rosa garnet er Rauma Vamsegarn PT3 ( gram) Det grå er Troll fra Hillesvår Ullvarefabrikk.
 Det grå garnet er litt tykkere enn Fritidsgarnet, derfor ble disse vottene litt større.
Pinner som over. 


Dette er også Månetoppen-votter. 
Garn: Drops Nepal, 100 gram pr. par, totalt 400 gram brukt 

Dette er også Månetoppen-votter.
De brune er strikket med en tråd Rauma Finull og en tråd tynn ull som jeg kjøpte en gang jeg var i Riga. 
De rosa/lilla ble større enn de andre. Det er fordi det rosa garnet er Ask fra Hillesvåg, som er noe tykkere enn Finull. I tillegg dummet jeg eg ut med å bruke det lilla garnet som er enda tykkere. Det oppdaget jeg ikke før vottene var ferdig strikket. Snakk om å være sløv! Det lilla er Gjestal Vestlandsgarn.
Jeg har farget begge garntypene selv. Det rosa med Korchenille og det lilla med blåtre. 
Forbruk: 100 gram Ask og 150 gram Vestlandsgarn. 
Pinner. 6,0mm

Ja, dette er jeg fornøyd med. 2150gram garn fra lageret er brukt opp til noe fornuftig. Alle vottene pakkes ned og sendes til noen som trenger dem. Håper det vil varme dem på samme måte som det varmer meg å sende dem 💜💜💜

Ta vare på hverandre! 
Klem

3 kommentarer:

  1. Så snill og flink du er, Guri! Jeg tar av meg hatten for deg. Kjempefine og gode, varme votter du har strikka. De vil nok glede mange i kalde vinterdager. Tova-votter er tingen! Jeg strikker for salg på julemarked. Artig det også. Det er dessverre dårligere med blogginga...

    Klem

    SvarSlett
  2. Deilig... herlig du har strikkt. Jeg liker månetoppen... brun og gul med plantefarget og litt tovet er? Fantastisk du har laget. Selger du? Kan jeg kjøpe... men jeg bor i Tyskland... claudia@barwitzki.de
    Det er en glede å se dine vakre votter. Takk deg. Kos deg.
    God helg. Klem fra meg

    SvarSlett
  3. For en produksjon, helt imponert jeg :) Og mye flotte vanter.
    Anette

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!