onsdag 27. september 2017

Varmende masker

Høsten er her, og dagene blir kjøligere for hver dag. Når vinteren kommer, må man ha ull. Det er udiskutabelt! Og jeg har bestemt meg for å sende en eske med varme plagg til noen som trenger det, denne vinteren også. 


Disse luene ble til på bilturen til Kristiansand i sommer. De er strikket i Gjestal Vestlandsgarn begge to. Pinner nr. 3,5 mm



Disse luene er alle strikket i Drops Nepal. Pinner 4,5 og 5,0mm


Herrevotter strikket og tovet. Paret til venstre er strikket med en tråd Hillesvågs Pelsullgarn og en tråd Kauni. Det svarte paret er strikket i Drops Nepal. Pinner nr. 6,0 mm. 

Dette er en sped start. Det skal komme mye mer i gavekurven før esken går i posten. 


Ha det fint, alle sammen!





4 kommentarer:

  1. Ihh, du har været flittig med at strikke gode lunende ting og jeg glæder mig til at se, når du går igang med dit efterår og vinterstrik.
    God dag til dig

    SvarSlett
  2. Nydelig nå gavekurven fuller. Deilig er strippeluer med super farger. Jeg liker rød, rosa og mørk blå eller svart. Votter er veldig god. Mine er ferdig også... men jeg må presentere enda.... i dag vi har hatt deilig været india summer :-)) håper det holder litt.
    God høst... god uke videre... god kveld. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  3. Du er snill, Guri! Omtanke for andre er en god ting og gir glede tilbake også! Det er nesten utenkelig at noen trenger å få varme ullplagg, men slik er det nok. Vi ser lite av slik nød her vi bor, heldigvis. Men vi trenger å bli minnet på. Takk for det!

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Desse huene vil nok varma både hode og hjarte hos dei som er så heldige å få dei :) God helg.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!