lørdag 19. februar 2011

Minisjal til Frøken Snupp

I juni fikk jeg to nøster Mirasol alpakka av min garnvenn. De kom sammen med mønster til en søt liten vest til gutt. Siden jeg ikke hadde noen liten gutt å putte inni, tenkte jeg å strikke vesten for salg.
Men jeg var så ego at jeg ville beholde dette herlige garnet selv! Det er jo hevet over enhver tvil (mener jeg!) at dette er alpakkaens Rolls Roys! Heldig som jeg var, fant jeg flere nøster med samme inn-farging. Disse har jeg spart fordi jeg ikke visste helt hva jeg skal bruke dem til.
(Vesten ble forresten strikket i naturhvit og er solgt for lenge siden )
For noen dager siden fikk jeg lyst til å strikke et lite mini-sjal av garnet. Jeg ante ikke hvor mye garn jeg kom til å bruke, fordi jeg denne gangen strikket sjalet ved å legge opp alle maskene og felle innover. (Det var en herlig følelse at maskeantallet krympet for hver pinne!!!!! ) Dessuten hadde jeg jo aldri strikket i dette garnet før.
Størrelsen på skjerfet ble passe synes jeg, og det synes Frøken Snupp også. 
Vi konkluderte begge med at jeg ikke kler denne fargen *snufs og hulk* 
Det visste jeg jo egentligalt for godt, men synes fargen er så nydelig at jeg kanskje drømte om et mirakel.... ikke vet jeg. 
Men miraklenes tid er for lengst forbi, og fargen er super til Frøken Snupp, så da så!


Ønsker dere alle en riktig god helg! Kos dere!


2 kommentarer:

  1. Mirasol er et flott garn:) Sjalet ble luftig og fint:)

    SvarSlett
  2. Åh, det ble skikkelig flott! Ja, det er en lekker farge, så synd at du mener du ikke kler den. Men godt at snuppa di kan bruke den da:)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!