fredag 23. september 2011

Jeg søker sympati og forståelse.....

Jeg er gift med verdens snilleste mann, og han støtter meg 110 % når det gleder mine sysler med garn og strikking. Men her en dag dristet han seg til å spørre om jeg ikke skulle rydde bort noe av garnet jeg hadde stående på bordet... ?!?
Jeg ser poenget i forhold til at det blir ryddigere når bordet har på seg duk, blomster og lys .... Ja, det er koselig også :)
Men nå har jeg samlet en del av garnet mitt på bordet, og selv om rot flyter, synes jeg disse garnnøstene i seg selv er vakre: 
Kan liksom ikke se meg mett på dem..... Dette er fra både fjorårets og årets farging, og jeg har spart dem til et større prosjekt som jeg ikke vet hva er ennå :) Tanken på et lappeteppe svirrer i hodet mitt .....
For et par uker siden fant jeg noen ok kurver på Europris, og fant ut at de er supre til garn. Derfor kjøpte jeg noen slike, og her har jeg fått plass til minst en kilo garn, tror jeg:
Da jeg var ferdig med første "runde" av farging av rosa og lilla garn, la jeg disse i en kurv-kiste i stua: 
Så i løpet av dagen er det muligheter for at bordet vårt igjen skal få duk på seg..... Og jeg er henvist til å lette på lokkene i kurvene mine for å nyte garnet mitt :) 
Kanskje min kjære blir sliten av at det "slamrer i lokk" i løpet av helga :p
Ønsker dere alle ei trivelig helg, 
ryddig eller ei! 
Husk; lodotter er all-right`e dyr!
Klem fra meg :)

13 kommentarer:

  1. Hei!
    Det er så mange lekre farger så jeg forstår godt at du ikke får sett deg mett på garnnøstene.
    Ang. den kisten du kjøpte. Håper ikke det er den samme leie lukten i den som det var i kurvene jeg kjøpte på Europris i fjor. Helt uholdbar lukt som satt seg i det jeg la oppi også. Måtte ha dem ute og lufte dem i flere måneder før lukten forsvant.
    Håper mannen blir fornøyd med duk på bordet og levende lys i helgen. Og kommer du med en aldri så liten (kjøpe)kake så må du vel skåre stort.
    Ha en fin helg. Klem fra Liv

    SvarSlett
  2. Så mange delikate farger kan jo godt stå fremme til pynt :-)

    SvarSlett
  3. Åhhhh deilige farger!!! Skjønner godt at du ikke kan se deg mett på de. Egentlig litt dårlig gjort å friste oss andre med-bloggere med dine nydelige nøster. Men du har bare vært så flink til å farge garn. herlige nøster, og herlige farger!

    SvarSlett
  4. Du kunde ju kalla det konst, modern konst, dom ser helt fantastiska ut dina garn :)

    SvarSlett
  5. Utrolig hærlige farger :) Skikkelig dekorativt spør du meg! Nyt helgen!

    SvarSlett
  6. Åhhh , skjønner godt at du vil ha de fremme jeg :O) Så herlige farger . Jeg har nå prøvd og prøvd med farging av yndlinsgarnet mitt men det blir ikke som jeg vil :((( Men jeg nyter synet av dine og det holder for meg. Si til gubben at du gleder så mange med de fargene og garnet ditt at han må nesten godta at det er som det er . Er du glad , blir han glad og vi blir glade osv... Ha en flotters helg og kos deg masse med lys og duk og garn , klem fra Bente.

    SvarSlett
  7. Ja så flotte garn nøster er jo en flott pynt på bordet også. Ikke helt ukjent med slik bordpynt :)

    SvarSlett
  8. Med så lekre farger trengte du jo ikke blomster på bordet!

    SvarSlett
  9. Herlighet så mange flotte farger.Klart garn er like mye pynt som alt annet, menn tror det er rot...kan du skjønne det :)
    Har kjøpt meg Ikeahyller og kurver,så nå har jeg en hel vegg i tv-stua full av garn, gubben synes det er greit foreløpig da....
    Ønsker deg ei superfin helg !

    SvarSlett
  10. Slike fine nøster kunne gjerne ha fått stått fremme her hos meg også. Nydelige er de!

    SvarSlett
  11. Herlige nøster du har farget :)

    SvarSlett
  12. Utrooolig flink du er!
    Sender deg hauger av sympati og forståelse. Sånt garn bør være tilgjengelig til enhver tid. :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!