fredag 2. desember 2011

Tror du at du rekker det, mamma?

Spørsmålet kom fra Frøken Snupp sist fredag kveld; Jeg har lyst på en ny genser til Tomb, jeg mamma, tror du at du rekker det? Ja, hva rekker ikke en mamma..... :) Forutsetningen var at hun måtte velge av garnet jeg har liggende, for det tar noen dager å få garnet som man kjøper på nettet, i hvert fall hvis man bestiller en fredag kveld!
Frøkna stupte ned i den ene kassa med Drops Nepal garn, og vips var mamma i gang med strikkepinnene. Mandag kveld var genseren ferdig: Hipp hurra for tykt garn og tykke pinner!!!


Frøken Snupp har selv bestemt hvordan genseren skulle være; ribbestrikket med raglan-felling, lange ermer og kroppsnær. Og oppskriften ble til når mamma tok fram kuleramma :)
Hun valgte seg disse fargene: 0100- natur, 0501 - grå melert, 7120 - lys grågrønn og 7139 - grågrønn. 
Selv om den var rask å strikke, krevde det selvdisiplin for å feste alle trådene.... Sukk og stønn! Et raskt overslag ga meg tallet tusen, men det kan være at jeg telte litt feil der.... I alle fall; jeg har festet noen tråder hver dag, og i går kveld var både genseren og frøkna klare for fotografen:) Hun var godt fornøyd med resultatet :)
Og i morgen er vi klare på Tomb! Håper jeg ser flere av dere der! 
*****
Jeg har mange blogger som jeg følger, og der er masse spennende og inspirerende å lese. Etter messa skal jeg igjen stupe inn i blogg-verden og kose meg og lese bloggene deres! Dere er ikke glemt, nemlig!
*****
Jeg vil minne om konkurransen jeg har gående; alle som vil kan delta! Den pågår fram til søndag. 
*****
Ønsker dere alle en fin advents-helg!
Stor klem fra meg :)

9 kommentarer:

  1. Den så jo helt perfekt ut! Flink mamma det der :-)

    SvarSlett
  2. Lykke til med salget i morgen. Har tenkt meg en tur dit hvis det ikke blir et ufyselig vær. Var på julemarked på Fredriksten festning på lørdag, Trodde jeg var godt nok kledd, men ble kald i føttene og har fått lide litt for det.
    Genseren til Snuppa ble fin. Alt går når man bare vil.
    Liv

    SvarSlett
  3. Kjempeflott genser. Den er god og ha når vinteren setter inn. Ha en fin helg.

    SvarSlett
  4. Ja kva har ein ikkje ei mamma til. Kjempe fin gensar.

    SvarSlett
  5. Det var flott genser, flink og snill mamma :) Lykke til på Tomb i morgen! Skulle gjerne tatt en tur, men tror ikke det kan bli noe.

    SvarSlett
  6. Så flott genser i herlige farger:)

    SvarSlett
  7. Det tar då sin tid även med tjock garn så du måste ha stickat så pinnarna glödde. Fint blev resultatet :)

    SvarSlett
  8. Håper at det gikk bra for deg igår :) Jeg fikk ikke til å komme en tur og jeg syntes at det var så trist :(
    Ha en fin søndag, klem.

    SvarSlett
  9. Har vært litt lite i bloggeland selv i det siste, så nå måtte jeg bla meg litt nedover her :)
    Herlighet for en nydelig genser!! Og unnagjort på en helg! Jeg er imponert, og inspirert!
    Fikk lyst på en slik selv ♥

    Klem

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!