søndag 24. juni 2012

Smittsomt.... uglevester til barn

Det er ikke ofte jeg får helt dilla på noe, men i løpet av det siste året har jeg sett så mange fine ugler at det har vært umulig å ikke falle for dem. Og når jeg først ble oppmerksom på ugler, så ser jeg dem nesten over alt også. Rart med det. 
Jeg har strikket tre uglevester i det siste: 
Jeg hadde ikke oppskrift annet enn til fellingene på bærestykket, og det var til garn i en helt annen tykkelse enn Drops Nepal som jeg har brukt. Så ut i fra det beregnet jeg maskeantallet til størrelsene 1-2 år, 3-4 år og 5-6 år. Jeg har brukt perlemorsknapper til øyne på uglene. Foreløpig mangler det knapper på den rosa fordi  jeg ikke hadde noen som passet i fargen. De er både morsomme og raske å strikke, så det blir helt sikkert flere senere. 
****************
Da vi var på Kreta i sommer, fant jeg disse uglene som så gjerne ville være med meg hjem: 
Den turkise kjøpte jeg til garnvennen min, så den er i Sandefjord nå . Den røde og den gule og skal jeg ha selv. I følge Mannen er uglene så stygge at de har sjarm : -)
******************
Ha det riktig godt alle sammen!
Stor klem :)

14 kommentarer:

  1. ÅÅÅ så supersøte vester :-)

    SvarSlett
  2. For noen nyyyyyydelige vester:) Lag gjerne mønster;)
    Og uglesmykkene er så fine, og jeg er jo den heldige eier av den turkise:)

    SvarSlett
  3. Så fine uglevester du har strikka :)

    SvarSlett
  4. Lekre farger på uglevestene! Sikkert morsomme å strikke. Slik ser de nemlig ut. Alltid kjekt å lage noe fint.

    Ønsker deg ei fin uke!

    SvarSlett
  5. Superfine ugle-vester! Åh, jeg bare elsker disse uglene.. :)

    Nydellig farger du har valgt og.

    Ha en fin ukestart
    Klem

    SvarSlett
  6. Så fine de ble! Og søte med perlemorsøyne!

    SvarSlett
  7. Nydeleg uglevester, du har vore flittig.

    SvarSlett
  8. Super flotte ugleveste.
    Glæder mig meget til at følge din blog og kigge tilbage på ældre indlæg. Meget inspirerende.

    SvarSlett
  9. Gu så mye flott du strikker! Ble sittende å bla langt tilbake :) Her må jeg nok innom flere ganger! :D

    SvarSlett
  10. Kjempeflotte ugle vester. Jeg må vel hive meg på ugle strikk en dag jeg også :)

    SvarSlett
  11. Guri, nice to meet you on your blog!!! Nice work... I like those owls!!! Hope you enjoyed in Crete!!! Greetings from Greece, Fotini. :)

    SvarSlett
  12. Kjempe nydelige! Lyst å selge dette mønsteret og?

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!