søndag 1. juli 2012

Grønn glede

Det er mange i blogg-verdenen som inspirerer meg. Denne gangen har jeg vært innom hos Marta i farta og sett noen superfine sminkepunger. Siden jeg lever et hybel- liv i sommer, har jeg hverken skriver eller papir og linjal som jeg trenger til å skrive av mønsteret. Derfor har jeg laget en betydelig enklere modell etter bredden på glidelåsen jeg hadde her. 
Men det som var så genialt er at Marta hadde lagt ut en link til mønsteret, og der fant jeg en beskrivelse av hvordan man syr fòr i pungene uten så mye som et sting for hånd. Og enda bedre; jeg klarte det, Yo-hoooo !!
Men jeg må jo innrømme at den ble litt klumpete for meg. Jeg er så redd for at sømmene skal gli ut, og derfor tar jeg sikkert større sømrom enn jeg strengt tatt behøver. I tillegg var det hvite stoffet som jeg brukte til fòr, litt for tykt. Så til uka blir det en tur til Ikea for å kjøpe billig tynt hvitt stoff, tenker jeg :)
*****
Ønsker dere alle en fin søndagskveld!
Stor klem :)

4 kommentarer:

  1. Så fin sminkepung, likte så godt fargen.

    SvarSlett
  2. Kjempefin sminkepung, sommerfrisk og lekker! Av og til kan ting laget uten linjal og papir være minst like fint, syns jeg. Litt mer personlig, og akkurat sånn som DU ville ha det.

    Angående skrivefeilen på bloggen min, for ikke å snakke om på strikketøyet mitt: Kremt. Jeg kjenner at det ikke er helt uproblematisk å sende guttungen ut i verden med denne genseren heretter når jeg nå VEIT at dette er stavet feil, og vurderer om jeg rett og slett skal sette et stort rødt kryss over den siste n'en? Hva syns norsklæreren om det? (o: Ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  3. Den var kjempesøt! Takk for link. Kanskje jeg skal prøve å sy en slik i sommer?

    SvarSlett
  4. Så hyggelig at du fant litt inspirasjon hos meg :) Veldig fin pungen din også:)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!