søndag 6. januar 2013

Marius-lue

Ja, jeg har kommet inn i en stim nå. . . Siden jeg fikk Marius-boka til jul, måtte jeg jo prøve noen av oppskriftene også. Denne lua strikket jeg med tanke på genseren til Frøken Snupp (les samme fargene)
Garn: Gjestal Vestlandsgarn, naturhvit, mellom-grå og lilla
Pinner: 2,5 og 3,0 (Jeg strikker litt løsere enn strikkefastheten angitt i oppskriften, derfor går jeg ned et halvt nummer på pinnene)
Her fulgte jeg oppskriften helt til fellingen. Jeg synes den virket alt for "lang og spiss", derfor fellet jeg tredje hver omg. noen ganger, og annen hver omgang resten. Allikevel synes jeg den ble litt spiss. Den passer til Frøken Snupp, men hun ville heller ha en som er litt baggy i fasongen. Denne lua tror jeg blir akkurat passe baggy til et barn med litt mindre hode. Så jeg finner nok en bruker til denne også :)
*****

Ønsker dere alle en super søndag!
Stor klem fra meg :)

7 kommentarer:

  1. Å så fin! Liker så godt når tradisjonsmønstre blir strikket i utradisjonelle farger. Luen ble stilig i den fargekombinasjonen:)
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Nåå har endelig jeg óg bestilt meg den boka. Så kanskje jeg kommer inn i en sånn en "stim" nå? :p

    SvarSlett
  3. Herlig lue. Skjønner godt at du er inne i en stim, for de gode, gamle norske mønstrene (feks Marius) er bare fantastiske å strikke :)

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett
  4. Godt nyttår til deg og dine, Guri. Ser ut som året har startet flott hos deg, med Marius-stim for fullt :) Fortsett sånn :)

    SvarSlett
  5. Kjempefin! Jeg gleder meg også til å strikke fra boka. Tror det blir pute først.
    Det fine med å ha god erfaring er å kunne tilpasse det man strikker til den som skal bruke det.

    Ha en god dag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Kjemp fin lue :-) Har du lyst til å sende meg oppskriften? :-)

    Klem fra Rikke

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!