torsdag 7. mars 2013

Hjertelue + votter + sokker til baby

Litt strikk til baby er alltid koselig. Og den gamle hjerte-lua (også kalt djevel-lue, men hjerte-lue er så mye triveligere, da gitt) er jeg fortsatt like glad i; den har en helt unik passform!
Alt er strikket i Sandnes Lanett Babyull. 
Gratis-Oppskrift til lua, finner du HER
Sokkene heter egentlig Baby Booties og 
finnes som gratis-oppskrift HER
Vottene får du oppskrift til HER
Totalt forbruk fra lageret; ca. 150 gram
****
Ha det godt alle sammen!
Stor klem :)

7 kommentarer:

  1. Dette var midt i blinken for meg. Fekk forespørsmål i dag om eg ikkje kunne strikke denne hua. Då har eg oppskrifta her hos deg :)) Eg kommenterte også navnet på den og sa at eg syns det var felt å kalle noko så søtt for eit så utrivelig navn.Men den blir kalla hjerte-hue hos meg heretter.
    Nydelig det du har strikka og søt kanten rundt hua.
    Tusen takk for oppskrift...no vart egglad.
    Klem frå marJE.

    SvarSlett
  2. Nydelig!! Herlig sett :)

    SvarSlett
  3. Nåmmin , så søtt vettu :) Enig med deg at hjertelue er et mye bedre navn enn djevellue. Små babyer skal jo ikke ha djevellue de da , de skal ha hjertelue hihi . Tusen takk for linker , alltid kjekt å ha :) Klem fra Bente :O)

    SvarSlett
  4. Eit yndig sett, har mønster på denne hua, så eg har tenkt å prøve meg på den ein dag.

    SvarSlett
  5. Her var det både lekkert babytøy og fint bildeoppsett! Vottene "dine" har jeg strikka til Sigurd, og de ble kjempegode. Artig den korketrekkersnora på lua!

    Riktig god helg!
    Her er det strålende vær, men ganske kaldt på morgenen. Hadde en flott skitur i går, så nå må jeg nok fram med støvsugeren og vaskebøtta.

    Gratulerer med dagen!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Hei!
    Fant bloggen din tilfeldig og tok en tur innom. Flott blogg, med masse fine ting du har laget og mye inspirasjon for meg å hente. Jeg kommer igjen :) Koselig å se "gamle kjente" her på kommentarlista også:)
    Ønsker deg en fin helg!
    Anette

    SvarSlett
  7. Skikkelig søtt sett :) Fin variant av djevellua!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!