mandag 1. april 2013

Genser til hund. . .

Ja, du leste riktig! Før påske strikket jeg noe jeg aldri trodde jeg skulle strikke, nemlig genser til en liten chihuahua; 
I påsken var vi på besøk, og Snobben fikk gaven sin. Lille Snobben fryser nesten alltid og han elsker å ligge bak vedovnen og sove.  Derfor tenkte jeg at en genser ville være fint for ham. Og det virket som han virkelig nøt å ha den på seg! 
Aller helst ville han "flate ut" i arms-kroken, men vi prøvde å få han til å sitte slik at jeg fikk tatt bilde av genseren. 
Den er strikket av små rester av Drops Karisma (kanskje 60-70 gram totalt) på pinne nr. 3,5mm (tror jeg å huske) 
Jeg har sett mange fine slike gensere med mønsterstrikk, men jeg tenkte at det kunne være litt vanskelig å ta av og på hunden uten å dra ut tråder, så derfor ble det striper i stedet :) Og siden Snobben var fornøyd med resultatet, må jeg være det også :)
Og det hører med til historien at Snobben har ei "søster" som heter Lillan, og hun fikk også genser. Men hun var ikke interessert i å prøve den. . .
*****

Ha det godt alle sammen!
Stor klem fra meg :)

7 kommentarer:

  1. Morro den var da. lur til og bruke restegarn på.

    SvarSlett
  2. Alltid kjekt å strikke til noen som fryser! Og så er det supert med nyttig restegarnsstrikk. Det minka vel kanskje ikke så mye?

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Kan tenke meg at den firbeinte satte pris på den varmende gaven ja :) Og han kledde den godt!

    SvarSlett
  4. Herlig hund og herlig hundegenser :) :)

    Klem nordfra

    SvarSlett
  5. Noke so søtt både gensar og hund.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!