fredag 24. januar 2014

Det bitte lille ekstra...

Først av alt vil jeg få takke dere for de koselige kommentarer etter skryte-innlegget mitt for noen dager siden. Det var ikke meningen å være blærete, men rett og slett et utløp for den gleden jeg følte der og da. Og det har dere forstått. Tusen takk for det *bamseklem*
*****
Så til dagens tema. 
I forbindelse med at jeg strikker til barnehjem, har jeg brukt opp masse reste-garn. Det viktigste er at det skal være varmt, men jeg tenker at små prinsesser liker rosa og pynt, uansett hvor i verden de bor. Derfor har jeg satt på litt pynt: 
Knapper. . . .

Knapper. . . .

og knapper. 
Enklere kan det ikke bli, men det pynter opp :) 

Luene er strikket etter oppskriften "Guris enkle barneluer" 
som du finner gratis her
Garn: to tråder Gjestal Ragge Sport (Kampanje-garn på 
Europris for en tid tilbake)
Pinner: 4,0mm
******
Ha det bra alle sammen! 

Stor klem fra meg :)

5 kommentarer:

  1. Så fint av deg å strikke til barnehjem, og luer er jo noe som passer menge. Knappene gav det lille ekstra til luene, som forøvrig ser veldig gode ut.

    SvarSlett
  2. Så skjønne luer - med "det lille ekstra" :) :)

    Fredagsklem, Lene Sofie

    SvarSlett
  3. Veldig fine luer.Og hvis disse små har det litt mer tøft i hverdagen er det jo enda viktigere med litt fine farger og litt pynt. Det varmer nok ekstra!
    Angående google oversettelse så har jeg det også på siden min,men så den var kommet litt langt ned. Grunnen til at jeg fortsetter å skrive på begge språk er at jeg har flere faste utenlandske bloggvenner som gir uttrykk for at de er så glad for at jeg skriver på engelsk også, så de slipper å lese de rare googleoversettelsene :) Ønsker deg en riktig fin helg!

    SvarSlett
  4. Lekre farger på luene dine, og knappene gjorde susen! Litt pynt gjør seg alltid.

    God helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  5. Flotte luer - og godt med litt ekstra omtanke, for jenter er jo jenter, ansett hvor de bor!
    Skrev like godt ut oppskriften jeg, den ser veldig fin og praktisk ut. Praktiske luer kan vi like!
    God helg!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!