onsdag 2. juli 2014

Riga #3 - votter

Da vi var på markedet i Riga, så vi mange som solgte strikkede varer. Det var mye fint, men mye av det var maskinstrikket og gikk igjen i "alle" butikker og markedsboder. Noen hadde også selv-strikkede  varer, og det synes jeg var mye mer interessant å se på. 


Denne blide dama hadde mye fint å selge. Hun hadde masse varer som hun selv hadde strikket. Jeg fant et par votter hos henne, som jeg ikke klarte å gå i fra. De er dobbelt-strikket, og skikkelig tykke og gode. Og ikke minst; jeg bare elsker mønsteret og fargene! 


Jeg fikk spørsmål senere, om hvorfor jeg kjøpte votter når jeg kan strikke dem selv. Vel, for det første synes jeg dem var veldig fine. For det andre synes jeg det var koselig å kjøpe noe håndlaget, og denne søte dama fortjente hver cent hun krevde for vottene. Og de var billige som alt annet der.  

*****
Ha det fint folkens! 
Stor klem fra meg :)

6 kommentarer:

  1. Nydelige votter, skjønner godt at du falt for dem. Og det er da koselig å få med seg hjem et slikt minne fra turen, og ekstra verdifullt fordi det er håndlaget.

    SvarSlett
  2. Du har gjort et godt kjøp! Vottene er kjempefine! Selv om jeg strikker og selger selv, finner jeg gjerne noe andre har strikka, og er ikke sein om å kjøpe. Synes det er en fin gest å verdsette andres arbeid også. Tror du får glede av vottene dine. Hadde nok kjøpt dem jeg også.

    Fortsatt god sommer fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Å så vakre votter! Skjønner godt du kjøpte dem :)
    Koselig å ha noe som andre har strikket også, og for ett kompliment til henne :)
    Håper du har en god sommer :)
    God hulderklem fra meg :)

    SvarSlett
  4. Hei Guri, jeg har ikke være lenge med deg og så hyggelig å se dine fine reise til Riga.
    Deilig. Jeg kan virkelig sier fantastisk. Så fine byggninger og herlig ull. Masse fine garn du har køpt, men min interesse er den fantastiske strikkepakke for votter. Deilige farger og mønster. Jeg liker veldig. Nå kanskje er du en evrig votterstrikker :-)) Jeg hadde begynnt sist år med votterstrikker og er begeistret... jeg må lære mye med votterstrikke... I alle fall du har riktig fint mønster... super. Jeg gleder meg å se av og til din fine arbeider.
    Vottene du har kjøpt er selvfølgelig deilig - og du har kjøpt utmerket, fordi dobbelstrikk er masse arbeid og buker mye tid. Jeg prøver for tiden dobbelstrikke også... i januar 2013 prøvte jeg første ganger og det var en fin lue. Kanskje jeg vil strikke votter også??? Naturlig den må ha et deilig mønster... dette er den viktigste, for vakre farger og fetter varm.
    ... ha en fin sommer... solhilsen sender deg Viola... Klem.

    SvarSlett
  5. Selv om vi strikker selv er det alltid kjekt å ha noe som andre har laget. Enig med Ingunn, fint å verdsette andre sitt arbeid også. Jeg kjøper gjerne andre sitt arbeid, og elsker å få noe andre har laget. Vottene var kjempefine. Ser ut som du har hatt en herlig "garn-tur" i Riga :)
    Ønsker deg en fortsatt fin sommer og god helg!
    Sommerhilsen fra Anette

    SvarSlett
  6. Enig med deg ,kjempefine håndstrikkede votter i fine farger.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!