tirsdag 21. oktober 2014

Jeg har kjøpt meg strikkeveske!

Det jeg ikke kan lage selv, er det ekstra stas å ha. Er det ikke sånn med mange av oss? Jeg har ønsket meg en litt romslig strikkeveske, og har sett mange fine både her og der. Men så har det seg slik at jeg traff ei flott dame på et strikketreff, og hun syr de flotteste veskene jeg har sett. Og nå har hun sydd en til meg :)


Er den ikke flott! Jeg elsker uglene og det dyp røde stoffet i lin-tekstur. Denne er jo pynt i stua ved siden av godstolen :) 
De vitale målene er 30 cm lang,13 cm høy og 12 cm bred. Med andre ord, romslig til små og mellomstore strikke-prosjekter. 
Wenche er ei dame som kan sine ting. Hun syr så pent at det er en fryd! Selv om jeg hadde hatt mønster, kunne jeg bare drømme om å få til søm så pent selv! 
Og jeg synes det er veldig stas å ha noe pent som andre håndverkere har laget :) 

******
Ha det fint alle sammen! 
Stor klem fra meg :)

9 kommentarer:

  1. Gratulerer! Strikkeveska er kjempefin! Jeg har ei niese som syr og har flere strikkevesker i bruk.
    Veldig mye greiere enn plastposene jeg brukte før.

    God tirsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Den veska var kjempefin. Har stor respekt for de som klarer å lage sånne (iallfall i mine øyne) avanserte ting. Jeg er ikke venn med symaskinen og hadde aldri fått det til. Men er helt enig med deg i at vi får nyte det flotte som andre lager :)
    Ønsker deg en fin kveld!
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  3. Gratulere Guri, veldig fint er strikkeveska. Morsom mønsteret med ugler.
    En riktig være-opplagt-veske :-)
    Ønsker deg en fin onsdagskveld. Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Kjempeflott veske :)
    Kos deg

    Ruth Iris

    SvarSlett
  5. Så flott strikkeveske. Jeg er ikke glad i og sy mere så jeg får nok ikke laget meg en slik.

    SvarSlett
  6. Kjempeflott er den! Og veldig praktisk :) Jeg har en fra en annen strikkedame som har vært land og strand rundt. Oppdaget også at det var kjekt at den var vaskbar da reisefølget mitt sølte kaffe på den (strikketøyet ble reddet da).
    Flott "unyttig" sak under her også, syns det er fint å skjule de stygge boksene jeg :)
    Ha en riktig fin helg! klemmer herfra

    SvarSlett
  7. Nydelig strikkeveske du har fått deg!

    SvarSlett
  8. Så fin :)

    Nå fikk jeg lyst til å sy !!!!!

    Ha en fin fin dag :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!