mandag 13. oktober 2014

Stor og varm hals

For lenge, lenge siden vant jeg en del Viking eco-alpakka som bare har ligget på vent. Det fulgte en oppskrift med garnet, men den ønsket jeg ikke å bruke. Det tok meg litt tid å bestemme meg for hva jeg skulle lage av det, og endte til slutt opp med en stor hals. 



Eco-alpakka er et tykt og utrolig mykt garn (Det loer også masse!) For den som ikke bryr seg om at det klør bitte-litt, er dette det perfekte garn til hals. 
Selv om man bruker hele 300 gram til denne halsen, er det fort gjort å strikke den. På pinner nr. 5,0mm går det unna i svingene :) 



Halsen er så stor at den kan brukes som kombinert lue og hals. Det er deilig på sure høstdager :)
Oppskriften finner dere i min Ravelry-butikk, både på norsk og engelsk. 

*****
Ha det bra alle sammen!
Stor klem fra meg :)

5 kommentarer:

  1. Kjempeflott garnet :-) deilig halsen - herlig varme.
    Ha en riktig fin uke. Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. I dag er det kaldt her, og denne halsen ser supergod ut! Flott modell du har også!

    God mandagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Fin hals, nydelige farger ;o)

    SvarSlett
  4. Den så jo både god og varm ut!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!