onsdag 29. oktober 2014

Tova votter

Da jeg var ferdig med å strikke den brune jakka mi (som du kan se her) hadde jeg igjen masse garn. Det er fullt mulig å levere tilbake hele nøster på Husfliden, men det gidder jeg ikke. Rauma Finull er et nydelig garn, og det er supert til tynne ullplagg og til toving. Og jeg synes det er kjekt å ha garn liggende, for da slipper jeg å reise i butikken hvis jeg plutselig kommer på noe spesielt jeg vil strikke. 
Her har jeg lekt meg med høstfarger på to par votter: 



Størrelse: liten dame
Garn: Rauma Finull. Skulle selvfølgelig hatt fargenummer på de ulike fargene nå, men jeg har klart å kaste banderolene til garnet....
Pinner: 6,0mm
Oppskrift: Månetoppen strikkeoppskrifter til blånisser og rødnisser, fra Rauma Ullvarefabrikk


Disse vottene er i samme størrelse som de andre. 

Slike høstfarger ikke er så "salgbare" der jeg pleier å være på julemesse. Det gjør ingenting, for dette er votter jeg har veldig lyst på selv også. Begge parene passer perfekt til mine små hender :)

*****

Ha det fint alle sammen! 
Stor klem :)

4 kommentarer:

  1. Deilige votter! Og fine farger syns jeg :) Rart det der, på denna sia av fjorden er de også skrekkelig redde for farger! Jaja, hver sin tøtt, som vi sier her :)
    Klem fra Vestfold

    SvarSlett
  2. Å så nydelige farger! :)
    Merkelig at slikt ikke skal kunne være salgbart???
    Jaja, hver sin smak, det er bra vi ikke er like :)

    Håper du har og får en koselig dag :)
    Go'klem fra Nina

    SvarSlett
  3. Votter i høstfarger er fint! Men det er ikke sikkert noen vil kjøpe dem for det. De vil som oftest ha svart, grått og off-white. Det er morsomt å strikke med flere farger, men det er vel også noe som sier at "kunden har alltid rett".

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Jeg likte godt dine høstfargevotter! Tovet er nå godt når vi skal møte uvant kulde igjen!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!