torsdag 6. april 2017

Flere små lommevenner

Jeg har omtalt Lommevenner tidligere. De er til et veldig godt formål, nemlig som gaver til små mennesker som trenger en ekstra liten venn når de ligger i ambulanse. Et fantastisk tiltak, og all ære til henne som startet dette. 



"Produksjonen" av disse har tatt helt av her i Norge, og det er jo supert! Det sitter strikkeglade mennesker over hele landet og produserer i hopetall. 


De er veldig lette å strikke, men jeg synes fortsatt at det er vanskelig å brodere ansikter. Men jeg gjør så godt jeg kan....
Hvor mine små venner skal flytte, vet jeg ikke ennå. De havner der de trengs mest, så få tiden vise hvor det er. 

Ta vare på hverandre!

5 kommentarer:

  1. Åhh, de er bare så søde, dine lommevenner og jeg synes du får lavet ansigtet fint. Du er meget produktiv. Kan ikke følge med i dit tempo :)
    Her i Danmark er det blæksprutter der hækles til tidligt fødte
    ( Spruttegruppen ) og Trøstemus ( gruppe på FB ) til børneafdelinger på hospitaler bla.
    God aften til dig og dine kære

    SvarSlett
  2. Så fine de blir! En fin tanke.

    SvarSlett
  3. Ditt gode hjerte banker for alle trengende! En lommevenn er nok alltid velkommen, uansett om vi synes vi får til ansiktene eller ikke.

    Riktig god påske til deg og dine!

    Klem

    SvarSlett
  4. Hvornår begyndte man at lave disse ambulance lommevenner i Norge ? i Danmark laver varmestuestrik.dk dem til krisecenter børnene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg vet ikke akkurat når denne ideen ble en realitet her i Norge. Det første innlegget jeg så om dette var på Facebook ca. januar 2017, og det ble veldig populært å strikke slike bamser. Fint å høre at dere i Danmark også strikker bamer til barn som trenger en oppmuntring i livet!

      Slett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!