mandag 22. september 2014

Sokker i høstsol #3

Sokker er vel det aller, aller kjedeligste det går an å blogge om. I hvert fall de sokkene som er frie for mønsterstrikk og flere farger. Men jeg er av den oppfatning at helt enkle sokker er det beste i bruk, og det er ingen som ser dem i sko og støvler allikevel. Med andre ord; jeg blåser i hvordan sokkene ser ut bare de er gode å ha på og varmer godt! 


Sokkene er strikket på pinner 2,5 mm.
Garnet er en rest fra garn jeg kjøpte da vi var i Praha i 2010.


Jeg liker dette garnet veldig godt. Det er mykt og deilig, tynt nok til at jeg kan ha sokkene i sko, og det er veldig slitesterkt. De første sokkene jeg strikket av dette garnet i 2010 bruker jeg fremdeles! Nå er lageret tomt for slikt garn, og jeg har lett på nettet etter tilsvarende garn, men uten å lykkes. Kanskje det betyr at jeg må en tur til Praha igjen? 

*****
Ta vare på hverandre! 
Stor klem :)


5 kommentarer:

  1. Synes sokkene dine er fine, jeg! Sokker på pinner nr 2,5 er jo gull verdt! Fine presanger er det også.

    Ha en strålende mandag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Viktig med gode sokker! Og strikket på p 2,5 blir de perfekt å ha i sko!

    SvarSlett
  3. Fine sokker - jeg har ferdig min overkni-sokker med varme dropsdesign garnet.
    Ja Praha er veldig fin byen. Jeg liker og reiser gjerne til Praha, dette er min narbolandet!
    Herlig strikke og mimre... Ha en fin uke. Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Så deilig med gode sokker nå som temperaturen begynner å synke. Tror jeg må strikke et par jeg også snart:)

    SvarSlett
  5. Så fine farger på det garnet. Det kunne jeg også godt ha strikket sokker av :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!