mandag 24. november 2014

Barnevotter

Først av alt; tusen takk for alle koselige kommentarer til mitt forrige innlegg. Det var en barnslig glede som lå bak, og det er godt å se at dere gleder dere sammen med meg. Dere er så gode, alle sammen!
*****
Så til dagen i dag. Jeg har jo sagt mange ganger at jeg ikke kan fordra å strikke votter, men jeg har allikevel prøvd meg litt fram. Fant en fin oppskrift på engle-votter til barn, og de måtte jeg bare strikke: 
Størrelse: 1-2 år
Oppskrift: Rauma Ullvarefabrikk, tilbehør 1-Englevotter, 206R
Oppskriften ligger gratis HER
Garn: Hvit Rauma Finull og rødt garn innkjøpt i Riga i sommer. (det holder lenge med 50 gram av hver farge)
Pinner: 2,5 mm

Det er til og med en liten engel på tommelen.....


*****

Ha det fint alle sammen! 

Stor klem til dere alle!

9 kommentarer:

  1. De var søte:)
    Jeg likte heller ikke strikke votter før pga tommelen, men nå er det blitt en annen sak. Det er så utrolig mange flotte vottemønstre som bare MÅ strikkes, så får en heller ta bryet med tommelen på kjøpet.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Disse var jo knallfine og meget aktuelle nå til jul! Da er vi jo engler alle sammen......
    Fikk lyst til å prøve meg på disse. Den "lyst til å strikke lista" er jammen lang, men den finnes bare i hodet mitt. Jeg glømmer heldigvis noen prosjekter.

    Ha en strålende dag! Her går det også i julegavestrikking.

    Klem

    SvarSlett
  4. Å så herlige! :) Kjempesøte var de :)
    Votter er ikke akkurat min sterkeste side...
    Spiller ingen rolle egentlig, for nå er det dette ........ nisseutstyret som er på gang ;)

    Her skinner sola idag! :) Det var herlig å stå opp til :)
    Håper dufår en koselig dag :)
    Go'klem fra Nina

    SvarSlett
  5. Veldig fine vottar du har strikka og kjekt med link til mønster.
    Det er greit å strikke vottar uten mønster men når det er med mønster blir det mykje meir knudrerier :)) Vart ferdige i dag med eit par barnevottar med mønster og eg seier kvar gong at dette er ikkje heilt for meg. Men eg syns slike vottar er så fine, så eg håper at trening gjer meister :)
    Ha ei god veke vidare.

    SvarSlett
  6. Riktig søte votter, og denne koden har du jo knekt!

    SvarSlett
  7. Så fine! Koselig med engler!

    SvarSlett
  8. Fine votter! Rødt og hvitt er en flott kombinasjon. :)

    SvarSlett
  9. Ahh jaa da var fine Riga tur i sommeren... veldig søte votter har du strikkt.
    Deilig er mønsteret med engler og så fine farger... rød og hvit. Søt.
    Ha en fin kveld. Klem fra Viola

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!