mandag 17. november 2014

Lytt til selvskryt, for det kommer fra hjertet.....

... Ja, det skal ha vært et av min fars ofte brukte utsagn. Nå føler jeg meg langt i fra vel med å skryte, men mange vil oppleve dette innlegget som nettopp det - uhemmet selvskryt! Så hvis du ikke fikser å lese sånt, anbefaler jeg deg å stoppe lesingen her og nå. 
*****
For dere andre som velger å lese videre, se på dette: 



Jeg har for første gang fått trykket mine oppskrifter i en bok!! Gjett om det er stas!
Nå er det ikke sånn at jeg har fått til en helt egen bok, det er fortsatt en drøm som jeg jobber fram i mot. Men to av mine oppskrifter  er kommet med i Familiens store strikkebok som nettopp har kommet ut: 


(Om du skulle være i tvil: det er de to settene med lue og votter som er felt inn i bildet, som er mine design. ) 

Egentlig hadde jeg ingen forventninger til denne boka, annet enn at jeg var spent på hvordan "mine" oppskrifter (De er ikke mine lenger, fordi de er solgt til en norsk garnprodusent) ville bli presentert. Men etter å ha sett nøye på den, må jeg si at dette er en veldig fin bok, som har nesten alt. Her er flotte oppskrifter på alt fra klær til baby, barn, damer og menn, småstrikk, tilbehør, dukkeklær og interiør. En del design er helt nye, og andre er 60- og 70- talls retro-oppskrifter. Jeg kan ikke vise alt, men har valgt å vise dere et knippe av retro-strikk: 



Da jeg får god tid, og ikke strikker som en gal til årets julemesse, skal jeg garantert strikke noe fra denne boka. Og hvis du skal unne deg selv en strikkebok i høst, skal du lete lenge etter å finne en bok med større bredde enn denne. 

*****

Ha det fint folkens! 
Stor klem til dere alle :)

12 kommentarer:

  1. Hurra og gratulerer! Dette er stas! Sug lenge på denne karamellen, og kos deg med noe ekstra godt i kveld! Denne boka blir klart et av mine julegaveønsker.

    Stor klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Gratulerer! Nei, det er ikke så lett det der med å skryte av seg selv... Men du kan veldig gjerne skryte av deg selv nå. Kjempefine sett!

    SvarSlett
  3. Så kjekt! Så klart du må vise frem og fortelle om dette! Stor stas å få sine mønstre i en bok:)

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye :-) Dette er veldig stas :-)

    SvarSlett
  5. Så kjekt da! Gratulerer, og nyt det;)

    SvarSlett
  6. Gratulerer!!
    Så moro å få sine egne "ting" i en ordentlig bok:)
    Selvfølgelig er det lov å skryte av seg selv, det synes jeg vi burde gjøre litt oftere alle som en litt oftere enn vi gjør. Det er ikke lett jeg innrømmer det gjerne. men jeg tror det hadde vært bra. Du er god!!!!

    SvarSlett
  7. Så moro!! :) Gratulerer!!! :)
    Jeg får snart den boka, det blir gøy å se :)
    Klart du skal være stolt av det og skryte av deg selv!!! Skulle bare mangle!! :)
    Det var på tide at noen ga ut mønsterene dine spør du meg, du er jo kjempeflink!! :)

    Håper du får en fantastisk kveld :)

    SvarSlett
  8. Er det fint - jeg gratulere deg så mye. Naturlig er det veldig hyggelig med egen oppskrifter og
    høre med til i deilig boken - er fantastisk. Ja, riktig fint.
    Jeg håper jeg kan kjøpe boken... og naturlig jeg vil finne dine oppskrifter også :-)))
    Ha en riktig fin kveld. Hilsene fra Viola

    SvarSlett
  9. Så gøy! Det er fine sett, og boken høres absolutt interessant ut. Kjekt når det er mye å velge blant, og noe til alle i familien.

    SvarSlett
  10. Yes! Because I also like this!
    For technical personnel to solve!

    ______________________
    Here is my FIFA 15 Coins UK will sent to you on http://www.fifa15buy.co.uk/

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!