fredag 26. desember 2014

Selbuvotter til barn

Nå har roen senket seg i huset. Det største spenningen er over for i år, og nå nyter vi stille dager. 
Før jul strikket jeg noen par med selbuvotter. De er solgt nå, men jeg husket faktisk å ta bilde av dem først! Ikke dårlig til å være meg. 
Alle parene er strikket i Gjestal Vestlandsgarn. Det er et garn som gir varme og gode votter, og det er er garn som er godt å strikke mønsterstrikk av. (Det kan man ikke si om alt garn, synes jeg)



 Størrelse 2-4 år
Størrelse 2-4 år

Størrelse 6-8 år. 
Jeg må fortelle en liten historie. Da jeg var på julemessa på Tomb i år, kom det bort en gutt på 6-7 år sammen med en voksne dame, kanskje bestemor. Gutten frøs på hendene, og da han så disse hvite og grå vottene var det ikke tvil; "det er dem jeg vil ha!" Selbuvottene vant kampen i forhold til ensfargede og stripete votter i tykkere garn. Herlig at barn verdsetter gamle, pene mønster, synes jeg! 

*****
Fortsatt god jul ! 
Stor klem til dere alle!

9 kommentarer:

  1. For en herlig historie! :) Ikke hver dag man hører :)
    Men vottene er jo vakre da, så jeg skjønner han godt :)

    Håper du har en fortsatt koselig romjul :)
    Her har det vært, og er, skikkelig julevær!
    Ned til -30 på natta, men nå har det blitt mildere -14.5 og det snør! :)

    Kos deg :)
    God juleklem fra Nina

    SvarSlett
  2. Hurra for fine Selbu-votter, også til barn! Er enig med deg ang. Vestlandsgarn til mønstervotter. Det tover akkurat passe i bruk, og vottene blir bare bedre og bedre.

    God romjul fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Flotte votter. Selbuvotter er jo så flott. Strikker selv ett par i str 8-10 år nå men i mørk lilla og hvitt.
    Og selvsagt i Vestlandsgarnet. Dette garnet er min absoluttfavorittgarn. Godt å strikke av, varmt og tøyet holder seg godt i garnet også etter vask.

    SvarSlett
  4. Flotte selbuvotter! Ikke rart de er populære:)

    SvarSlett
  5. Fine votter! Og kjekt med unger som setter pris på håndarbeid.

    SvarSlett
  6. Veldig fine votter, skjønner godt at disse falt i smak :-) det er mitt neste "skal lære meg" å strikke votter :-) Godt nytt år :-)

    SvarSlett
  7. Er innom for å ønske godt nytt år og takk for følge i året som har gått!
    Fine votter, og ja, Vestlandsgarn er et innmari godt garn, tror det er det jeg har brukt mest av alle de siste årene. Godt å hekle av er det også.
    Ha en riktig fin uke videre!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!