tirsdag 27. mars 2018

Barnegenser 1975

Datteren min har strikket en genser for meg. Det er barnegenseren 1975.


Genseren er størrelse 4 år og er strikket i Drops Karisma. Jeg synes hun har valgt veldig fine farger. 
Den "originale" genseren jeg strikket som fikk navnet 1975, strikket jeg i brunt, oransje og gult. Typisk 70-talls farger, for de som husker det! Men jeg må innrømme at jeg liker genseren som Snupp har strikket mye bedre enn min egen. Navnet på genseren skal allikevel bestå. Det er ikke bare å skifte liksom..... 



Samtidig som hun strikket denne genseren, kontrollerte hun oppskriften. Så den skal være grei :) 
Oppskriften går fra 1-10 år, og du finner den i min Ravelry Butikk
Det kommer en ny vinter, og det er ikke for tidlig å begynne å strikke til den nå ;) 

Ha det fint!





3 kommentarer:

  1. Så smart at du har datteren til å test-strikke! Det er så ufordragelig når det er feil i oppskrifter. Genseren ble riktig fin i de fargene hun har valgt. Ja, jeg husker 70-tallet godt og fargene vi brukte da.

    Riktig god påske til deg og dine! Her kom påskegjestene for ei uke siden og reiser på fredag. Alltid kjekt å være sammen med sine nærmeste.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så fin genser. God påske

    SvarSlett
  3. Veldig fin genser. Jeg liker. Og rundfilling er alltid kjempeflott :-))
    God påske.
    Klem fra Viola

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!