torsdag 3. mai 2018

It`s five o`clock somewhere!

Ja, sånn må jeg jo tenke når jeg strikker votter i mai! Det er alltid kjølig ett sted i verden akkurat nå! Og, det er alltid noen som trenger et par varme votter. 


Garn: Gjestal Østlandsgarn; støvlilla, hvit og oransje/brun. 
Pinner: 3, 0 mm
Jeg hadde vel ikke brukt de fargene sammen en gang til, men det var et artig forsøk :) 
Mønsteret er et gammelt vottemønster fra Færøyene som jeg hadde liggende gjemt i en skuff. Det var enkelt å følge, og det ble veldig fin fasong på vottene. De er nok en størrelse "stor dame" , for de er alt for store til meg. 



Disse vottene ligger forøvrig allerede i gaveposen som skal sendes til =OSLO utover høsten. Må starte tidlig for å fylle opp posen godt før den tid! 

Ha det bra folkens!

3 kommentarer:

  1. Veldig fint mønsteret. Jeg liker strikke med mange farger.
    Deilig gabe :-)))
    Jeg ønsker deg riktig god våren... hilsen til deg. Viola

    SvarSlett
  2. Fine vottar som vil bli sett stor pris på av mottakar :)

    SvarSlett
  3. Det er for seint å strikke votter når sesongen er her. Derfor er det greit å ha noe på lur. Synes fargene dine er tøffe. Ikke mange av den sorten. Og ditt gode hjerte for de vanskeligstilte er alltid klar til tjeneste. Du er supersnill!

    Ønsker deg en strålende fin mai-søndag! Nå kommer varmen til og med her oppe hos oss.Nyt dagen!

    Stor klem fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!