lørdag 3. mars 2018

Marius til meg

Det er ikke så veldig spennende å strikke Mariusgenser kanskje, men jeg synes mønsteret er klassisk og fint, og jeg blir aldri lei av det. 


Jeg har ønsket meg Marius i flere år, men  jeg har vært så stor at jeg ikke har følt meg vel i strikket genser. Nå har det forandret seg, og jeg trives igjen i langbukser og genser. Bare det er herlig, og det å kunne strikke seg de genserne jeg ønsker meg, er om mulig enda bedre!


Størrelse: XL
Garn: Gjestal Vestlandsgarn
PInner 2,5 og 3,0mm
Jeg husker ikke hvor mye garn jeg har brukt, men tror det er ca. 750 gr. bunnfarge og 100 gr. mønsterfarge. 
Fargen er egentlig mer plommefarget enn lilla, men det er ikke alltid bildene yter rettferdighet til fargene.... Jeg er veldig fornøyd med fargen og genseren, men jeg tror det hadde blitt vel så pent med ren hvit enn med den naturhvite jeg valgte. Det får ev. bli neste gang ;) 

Ha det bra folkens!



7 kommentarer:

  1. Jeg pleier å si at vi som bor i Norge må minst ha en Marius hver! Din ble nå veldig fin da ! Nydelig farge! Akkurat nå har jeg ingen, men har akkurat strikka meg en genser, og to har jeg absolutt ikke bruk for. Men Marius går ikke av moten, så kanskje til neste vinter?
    Så godt at du føler deg vel i langbukse og strikkagenser igjen! Ekstra kjekt med ny genser, da.

    Ja, Guris superenkle består prøven gang på gang. Takk for fin oppskrift!
    Her er det blitt mildere, bare 5 minus i øyeblikket. Grått i dag. Har hatt vakt på Stugu. Ikke den store trafikken nå vinters tid, men vi har åpent på lørdager likevel.

    Riktig god lørdagskveld! Her blir det strikking og TV som vanlig.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Ja, så fint er Marius. Gratulere :-))
    Jeg hadde strikket min første sist... og min Marius tatt med meg til Vesterålen. Jeg hadde strikket rundpasse også fra Sandnes og med Sandnes Alpakka 50g = 110 m - blå, hvitt og rød. Jeg gleder meg veldig... så hyggelig for meg å trene litt norsk.
    Kos deg. God helg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Åhhh hvor er den fin Guri og jeg synes farverne ser fine ud. Ville ønske jeg kunne strikke SÅ flot og med mønster, men hygger mig med det mere enkle, når nu det ikke kan være anderledes :)
    God aften til dig

    SvarSlett
  4. Det blei ein flott Marius. Eg har berre strikka Marius til andre, så kanskje eg skulle ha strikka ein til meg sjølv. Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  5. Jeg synes Marius blir som et nytt mønster for hver ny fargekombinasjon. Denne var veldig lekker!

    SvarSlett
  6. Den var kjempeflott og det var veldig fine farger du har valgt på denne !

    SvarSlett
  7. Helt enig, jeg strikker den igjen og igjen, bra du strikket en til deg selv, kjempefin.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!